Friday, March 7, 2014

လူငယ္ႏွင့္ ဘာသာစကား




Post By Aung Ko Htet ( MM IT Knowledge)

သမီးက စာေမးပြဲၿပီးေပမယ့္။ တနလၤာေန႔ကစၿပီး အဂၤလိပ္ လိုသင္တဲ့ေက်ာင္း စတက္ရ မယ္။ ငယ္တုန္း အေျခခံေကာင္းရထားဖို႔ လိုတာေပါ့ဟု ေျပာလာသူက တတိယတန္း ေက်ာင္းသူ မယြန္းသီရိ၏ဖခင္ ဦးတင္ကို ကိုပင္ ျဖစ္သည္။

တစ္ဦးခ်င္းစီ၏ အသိပညာ တိုး တက္လာမႈႏွင့္အတူ ေနာင္အနာဂတ္ မ်ိဳး ဆက္လူငယ္မ်ားကို မည္ကဲ့သို႔ ျပဳစုပ်ိဳး ေထာင္ရမည္ကို ျမန္မာႏိုင္ငံမွ မိဘတိုင္း သိရွိလာၾကၿပီ ျဖစ္သည္။

ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္လာရ ေတာ့မည့္ အနာဂတ္ အခြင့္အလမ္းမ်ားအ တြက္ မိဘမ်ားကိုယ္တိုင္က မိမိတို႔၏သား သမီးမ်ားအား ႏိုင္ငံျခားဘာသာကို မိခင္ ဘာသာတစ္ခုအေနျဖင့္ အဓိကသင္ၾကား သည့္ ပုဂၢလိက စာသင္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ထားရွိလာၾကသည္အထိ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈမ်ား ျပင္း ထန္လာရာ အနာဂတ္လူငယ္မ်ား၏ အနာ ဂတ္ကို မွန္းဆႏိုင္သည္။

MHR သင္တန္းေက်ာင္းမွ Deputy Managing Director ေဒၚေဆြ ဇင္ေအးက ''အစ္မဆို အစ္မကေလးကို International ေက်ာင္းမွာ ထားတယ္။ ကေလးအတြက္လဲ ပိုတိုးတက္လာႏိုင္မယ္ ထင္တယ္ေလ။ ဘာသာစကားနဲ႔ ပတ္သက္ လ႔ို International School တက္တဲ့ကေလး ေတြဆိုရင္ အဂၤလိပ္စာအျပင္ ဒုတိယဘာ သာျဖစ္တဲ့ တ႐ုတ္တို႔ ဂ်ပန္တို႔ကို ေရြးခ်ယ္ သင္ယူတာေတြရွိတယ္''ဟု ေျပာသည္။

အေရွ႕ေတာင္အာရွႏိုင္ငံမ်ား ၏ အဂၤလိပ္ဘာသာစကား ေျပာဆိုမႈကို ေလ့ လာပါက ႐ံုးသံုးဘာသာကို အဂၤလိပ္စာအ ျဖစ္ က်င့္သံုးသည့္ ဖိလစ္ပိုင္ႏိုင္ငံသည္ အ ေကာင္းဆံုးျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အဂၤလိပ္အသံထြက္မွာလည္း အျခားေသာ တိုင္းျပည္မ်ားထက္ မညံ့ေၾကာင္း ေဒၚေဆြ ဇင္ေအးက ေထာက္ျပေျပာဆိုသည္။

ဒီမိုကေရစီစနစ္ စတင္က်င္႔သံုး ရန္ ႀကိဳးပမ္းေနသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ႏိုင္ငံ တကာမွ စီးပြားေရး အေရးယူပိတ္ ဆို႔မႈမ်ား ေျဖေလွ်ာ႔ လာၿပီးေနာက္ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ဝင္ေရာက္လာခ်ိန္တြင္ ဘာသာ စကားတတ္ကြၽမ္းမႈသည္ အခြင္႔အေရးတစ္ ရပ္ပင္ ျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ စီးပြားေရးလုပ္ ငန္းမ်ား လာေရာက္လုပ္ကိုင္ ၾကမည့္ ႏိုင္ငံ ျခားကုမၸဏီမ်ားတြင္ ဝင္ေရာက္အလုပ္လုပ္ ကိုင္ၾကမည့္ လူငယ္မ်ားသည္ သက္ဆိုင္ရာ ႏိုင္ငံအလိုက္ ဘာသာစကားတတ္ကြၽမ္းမွ သာ လုပ္ခလစာေကာင္းေသာ ရာထူးမ်ား တြင္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဇေတ ႏိကခေအငသည ဃနညအမန မွ ဦးဇင္ေဇာ္ထက္ ထြန္းက ''ဘာသာစကားက အလုပ္လုပ္မယ္ ဆိုရင္ အခုမွမဟုတ္ဘူး အရင္ကလဲ အေရး ပါတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္း ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြ ဝင္လာေတာ့ ဘာသာစကား က ပိုၿပီးအေရးပါလာတယ္။ ဘာသာစကား မတတ္ထားဘူးဆိုရင္ ရာထူး၊ လစာမွာ ေျခ တစ္လွမ္း ေနာက္က်ေနလိမ့္မယ္''ဟု အ ႀကံျပဳ ေျပာၾကားခဲ့သည္။

လူငယ္မ်ားအေနျဖင့္ ဘာသာ စကားတစ္ခုအျပင္ အျခားဘာသာ စကား မ်ားကိုလည္း တတ္ေျမာက္ႏိုင္မည္ ဆိုပါ က မိမိတို႔၏အနာဂတ္ ပိုမိုအခြင့္အေရးပို လာႏိုင္ေၾကာင္း သိလာၾကၿပီျဖစ္သည္။

ေဒၚေဆြဇင္ေအးက ''ဘာသာ စကား ႏွစ္မ်ိဳး၊ သံုးမ်ိဳး တတ္ထားရင္ေတာ့ ပိုေကာင္းတာေပါ့။ အာရွဘက္မွာဆို တ႐ုတ္ စာ၊ ဂ်ပန္စာတတ္ထားရင္ ရသလို ႏကမသစန ဘက္ဆိုရင္ ျပင္သစ္၊ စပိန္ဘာသာစကား က လိုအပ္တယ္။ အဂၤလိပ္စာကေတာ့ တစ္ ကမၻာလံုး သြားလို႔ရတာေပါ့''ဟု ဆိုသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ယေန႔ေခတ္လူ ငယ္မ်ားသည္ မိမိ အဓိက ကြၽမ္းက်င္ေသာ ဘာသာစကားအျပင္ သီးျခား ေလ့လာသင္ ယူလိုသည့္ အတတ္ပညာထြန္းကားရာ ႏိုင္ ငံတြင္ ေျပာဆိုဆက္သြယ္ႏိုင္မည့္ အျခားဘာ သာ စကားမ်ားကိုပါ သင္ယူလာေနၾကၿပီျဖစ္ သည္။ ''အရင္ကေတာ့ အဂၤလိပ္စကားၿပီး ရင္ တ႐ုတ္စကားကို ေလ့လာၾကတယ္။ အဲဒီ ေနာက္ပိုင္း ကိုရီးယားကုမၸဏီေတြ ဝင္လာ ေတာ႔ ကိုရီးယားဘာသာ စကား ေလ့လာသူ ေတြ မ်ားလာတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ဂ်ပန္ကုမၸဏီေတြ ဝင္လာေတာ့ ဂ်ပန္စာေလ့ လာသူေတြမ်ားလာတယ္။ အဲဒါအျပင္ႏိုင္ငံ ျခားအလုပ္အကိုင္ေခၚယူမႈေပၚ မူတည္ၿပီး ေတာ႔လဲ ဘာသာစကားေလ့လာမႈကို ေရြး ခ်ယ္လာၾကတယ္''ဟု ဦးဇင္ေဇာ္ထက္ထြန္း က သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ႔သည္။

ယေန႔ေခတ္တြင္ လူငယ္မ်ား အ ျမင္က်ယ္လာသည္ႏွင့္အမွ် မိမိတို႔ရပ္တည္ လိုသည္႔ အလုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ပညာရပ္မ်ားကို လည္း ႏိုင္ငံရပ္ျခားသို႔ သြားေရာက္သင္ယူ ေနၾကၿပီျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံရပ္ျခားတြင္ သြား ေရာက္ ပညာသင္ၾကားလိုသူမ်ားသည္ အဂၤ လိပ္ဘာသာစကား ေလ့လာမႈအျပင္ သြား ေရာက္လိုသည့္ႏိုင္ငံ၏ ဘာသာစကားမ်ား ကိုလည္း ေလ့လာမႈရွိလာၾကသည္။

ကမၻာကို ရြာႀကီးတစ္ရြာ အျဖစ္ တင္စားေခၚေဝၚလာတဲ့ ယေန႔ Globalization ေခတ္တြင္ ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ကူးလူး ဆက္ဆံမႈမွာ ယခင္ထက္ မ်ားျပားလာေနၿပီ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံအသီးသီးမွဘာ သာစကား၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဖက္ရွင္၊ ဗဟုသု တမ်ားသည္ ကူးစက္လာၿပီး တစ္ႏိုင္ငံႏွင့္ တစ္ႏိုင္ငံ ပိုမိုနီးစပ္လာေနသည္ကို ယေန႔ ေခတ္လူငယ္မ်ား၏ ေန႔စဥ္ဘဝ၊ လႈပ္ရွား ေျပာဆို ေနထိုင္မႈမ်ားကို ေလ့လာပါက သိ ရွိႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။

ဘာသာစကားကို ေလ့လာသင္ ယူေနၾကသည့္ လူငယ္မ်ားအေနျဖင့္ ဘာ သာစကားတစ္ခု အၿမဲတမ္းေလ့လာေနရန္ လိုအပ္သလို အၿမဲတမ္း ဝမ္းစာျဖည့္တင္း ေနသင့္ေၾကာင္း ဘာသာစကားသင္ ဆရာ အမ်ားစုက ေထာက္ျပေျပာဆိုသည္။

အဂၤလိပ္စကားေျပာ သင္တန္း မ်ား သင္ၾကားေနသူဆရာဦးမိုးက ''ဘာ သာစကားကို ဘယ္လိုပဲသင္သင္ ကိုယ္တိုင္ လဲ စိတ္ပါဝင္စားၿပီး ႀကိဳးစားဖို႔လိုသလို ေန႔ စဥ္ ေျပာဆိုဆက္ဆံေနရတဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ အသိုင္းအဝိုင္းကလဲ လိုတယ္။ ေျပာတတ္ ၿပီဆိုၿပီး ရပ္ေနလို႔မရဘူး။ ေတာက္ေလွ်ာက္ ေလ့လာေနဖို႔လိုတယ္''ဟု အႀကံျပဳေျပာၾကား ခဲ႔သည္။

ႏိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္မ်ားသို႔ သြား ေရာက္ကာ ပညာသင္ၾကားသည့္ လူငယ္ အမ်ားစု မလြဲမေသြ ရင္ဆိုင္ၾကရသည့္အ ခက္အခဲမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ေဒၚေဆြဇင္ ေအးက ''ႏိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္မွာ ပညာသင္ ၾကားဖို႔ သြားတဲ့လူငယ္ေတြကို သိေစခ်င္တာ က ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ေျခာက္လေလာက္ ကေတာ့ လူးလဲၿပီး ခံၾကရတယ္။ အသံထြက္ ခ်င္းမတူေတာ့ စာသင္ ေျပာဆိုဖို႔နားလည္ ႏိုင္ဖို႔ ေတာ္ေတာ္ႀကိဳးစားရတယ္။ အေျခခံ မေကာင္းသူဆို အဂၤလိပ္စာ ၤFoundation ေတြေတာင္ ျပန္တက္ၾကရတာေတြရွိတယ္။ တစ္ႏွစ္၊ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ ဒီအသိုင္းအဝိုင္းနဲ႔ ထိေတြ႕မႈမ်ားလာရင္ေတာ့ ပိုၿပီးတိုးတက္ လာတယ္''ဟု ေျပာသည္။

ႏိုင္ငံတကာတြင္ အဂၤလိပ္ဘာ သာရပ္ၿပီးပါက ျပင္သစ္၊ စပိန္၊ ဂ်ာမနီဘာ သာစကားမ်ားသည္ အသံုးမ်ားေသာ ဘာ သာစကားမ်ားျဖစ္သည္။

ယေန႔ေခတ္တြင္ ဘာသာစကား တတ္ေျမာက္မႈသည္ လူတစ္ေယာက္၏ဘဝ ရပ္တည္မႈကို မ်ားစြာအေထာက္အကူ ျပဳ လာေသာေၾကာင့္ ဘာသာစကားသည္ မျဖစ္ မေန သင္ယူရမည့္ လူေနမႈပံုစံတစ္ခုျဖစ္လာ သည္မွာ မလြဲဧကန္ ပင္ျဖစ္သည္။

ဘာသာေဗဒပညာရွင္မ်ား၏သံုးသပ္ခ်က္အရ ဘာသာစကားႏွင့္ ပတ္ သက္ၿပီး ဘာသာစကားမ်ဳိးစံု ေလ့လာႏိုင္ ပါက ထိုသူ၏ ၀ဏ္ရည္၀ဏ္ေသြး ပိုမို ျမင့္တက္လာႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။




ကံ႕ေကာ္၊ ရဲလင္းထက္ ေရးသားသည္။

0 comments:

Post a Comment