Monday, April 21, 2014

သိမွတ္စရာ နည္းပညာ အပိုင္း (၃)



Aung Ko Htet (MM IT Knowledge)
 
Manual Transmission
=================

Manual Transmissionစနစ္ကိုေတာ့ Manual Gearbox, Stick Shift ဒါမွမဟုတ္ Standard Transmissionစနစ္ရယ္ဆိုၿပီး ေခၚေ၀ၚေလ့ ရွိပါတယ္။ ဒီစနစ္က ယာဥ္ေမာင္းအတြက္ ဂီယာခ်က္ တစ္ခ်က္ကေန ေနာက္တစ္ခ်က္ကို ကူးေျပာင္းဖို႔ရာအတြက္ Clutchစနစ္ကို ထည့္သြင္းတည္ေဆာက္ထားတာ ေတြ႔ရၿပီး အဆိုပါ Clutchကို ထည့္သြင္းထားရတဲ့ အေၾကာင္းကေတာ့ ဂီယာခ်က္ တစ္ခ်က္ကေန ေနာက္တစ္ခ်က္ကို ကူးေျပာင္းတဲ့ အခါမွာ အင္ဂ်င္ရဲ႕ ရုန္းအားကို ယုတ္ေလ်ာ့မသြားေစဖို႔၊ တစ္နည္းေျပာရရင္ တန္႔မသြားေစဖို႔ ရည္ရြယ္ၿပီး ထည့္သြင္းထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို Clutchရဲ႕ အကူအညီနဲ႔ပဲ ဂီယာခ်က္ေတြကို တစ္ခ်က္ကေန ေနာက္တစ္ခ်က္ကို Gearstickလုိ႔ ေခၚတဲ့ ဂီယာခ်က္ ေျပာင္းလဲေပးမယ့္ လက္ကိုင္ကေန ေျပာင္းလဲ အသံုးျပဳေမာင္းႏွင္ႏိုင္မွာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
အေျခခံက်တဲ့ Manualစနစ္တစ္ခု အတြက္ ဂီယာခ်က္ ၅ခ်က္နဲ႔ ၆ခ်က္ စနစ္ေတြက ပံုမွန္ သေဘာမ်ိဳး တည္ေဆာက္ပါရွိေနက်ျဖစ္ၿပီးေတာ့ အဲဒီထက္ပိုတဲ့ ဂီယာခ်က္ ထည့္သြင္းတည္ေဆာက္ထားတဲ့ ေမာ္ဒယ္ေတြကေတာ့ တန္းျမင့္ ဒါမွမဟုတ္ ေနာက္ပိုင္းမွာ ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ ေမာ္ဒယ္ျမင့္ ကားေတြ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီစနစ္ကေတာ့ ထူးထူးေထြေထြ ရွင္းျပရေလာက္ေအာင္ မရွိပဲ အားလံုးနဲ႔လည္း မစိမ္းတဲ့ စနစ္တစ္ခု ျဖစ္မွာ ျဖစ္သလို ဒီစနစ္ရဲ႕ အဓိက လုပ္ေဆာင္ခ်က္က ယာဥ္ေမာင္းက Clutchကို ေျခေထာက္နဲ႔ နင္းၿပီး လက္ကေန Gearstickကို လိုသလို ေျပာင္းလဲ အသံုးျပဳ ေမာင္းႏွင္ရမွာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ 



ဒီေနရာမွာ ေတြ႔ေနက် မ်ားစြာေသာ Manualစနစ္ ပါ၀င္တပ္ဆင္ထားတဲ့ ေမာ္ဒယ္ေတြမွာ ယာဥ္ေမာင္းသူက သူလိုခ်င္တဲ့ ဂီယာခ်က္ကို စိတ္ႀကိဳက္ ျမင့္၊ နိမ့္ၿပီး ေျပာင္းလဲ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ေသာ ၿပိဳင္ကားေတြမွာ ဆိုရင္ လက္ရွိေရာက္ရွိေနတဲ့ ဂီယာခ်က္ကေန အျခား ဂီယာခ်က္ကို ေျပာင္းလဲဖို႔ရာ အတြက္ စနစ္က ေျပာင္းလဲခြင့္ ျပဳထားတဲ့ ဂီယာခ်က္ကိုပဲ ေျပာင္းလဲ အသံုးျပဳႏိုင္ေအာင္ ဖန္တီးထားတာ ေတြ႔ရတတ္ပါတယ္။ ဆိုလုိရင္းကေတာ့ လက္ရွိ အခ်ိ္န္မွာ ယာဥ္ေမာင္းက ဂီယာခ်က္ နံပါတ္ ၃နဲ႔ ေမာင္းႏွင္ေနရာကေန စနစ္က ဂီယာခ်က္ နံပါတ္ ၂နဲ႔ ၄ကိုသာ ေျပာင္းလဲ ေမာင္းႏွင္ခြင့္ျပဳထားတယ္ဆိုရင္ ယာဥ္ေမာင္းသူက လက္ရွိ ေမာင္းႏွင္ေနတဲ့ ဂီယာခ်က္ နံပါတ္၃ အပါအ၀င္ ေနာက္ထပ္ ဂီယာခ်က္ နံပါတ္ ၂နဲ႔ ၄၊ စုစုေပါင္း သံုးမ်ိဳးတည္းကိုသာ ေျပာင္းလဲ အသံုးျပဳ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို ဂီယာခ်က္ သတ္မွတ္စနစ္ ပါ၀င္တဲ့ Transmissionစနစ္ကိုေတာ့ Sequential Manual Transmissionစနစ္ရယ္ဆိုၿပီး ေခၚပါတယ္။

တစ္ဆက္တည္းမွာ ကၽြန္ေတာ္က Manualစနစ္ရဲ႕ အတြင္းပိုင္းမွာ ပါရွိ တပ္ဆင္ထားတဲ့ အဓိက အစိတ္အပိုင္း တခ်ိဳ႕နဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးခ်င္ပါတယ္။ ပထမဆံုး ေျပာျပခ်င္တဲ့ အပိုင္းကေတာ့ Shaftလို႔ ေခၚတဲ့ အပိုင္း ျဖစ္ၿပီးေတာ့ သူ႔မွာ ဂီယာခ်က္ အခ်ိဳးေတြရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းေတြနဲ႔ အျခား Transmissionစနစ္ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းငယ္ေလးေတြ တပ္ဆင္ထားပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ မ်ားစြာေသာ ေနာက္ဘီးယက္ စနစ္ေတြမွာ ဆိုရင္ Shaftသံုးခု ထိေအာင္ ထည့္သြင္း ပါရွိတာ ေတြ႔ရၿပီး Input Shaft, Countershaftနဲ႔ Output Shaftေတြ ဆိုၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံမွာ Countershaftကို Layshaftဆိုၿပီးေတာ့လည္း ေခၚပါတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳး Shaftသံုးမ်ိဳး ပါ၀င္တဲ့ စနစ္မွာ Input Shaftနဲ႔ Output Shaftေတြက အထိုင္ အပိုင္းမွာ တစ္တန္းတည္း တေျပးညီ အထိုင္ တည္ေဆာက္ ေနာက္ပိုင္းမွာ Manishaftလို႔ ေခၚတဲ့ Single Shaftအျဖစ္ ပူးေပါင္းသြားတာ ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ စနစ္ထဲမွာ ပါ၀င္တဲ့ Shaftသံုးမ်ိဳးလံုးရဲ႕ လုပ္ငန္းကေတာ့ ဂီယာခ်က္ တစ္ခ်က္ကေန ေနာက္တစ္ခ်က္ အေျပာင္းအလဲေတြ လုပ္ေဆာင္ေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။ 



ေနာက္ထပ္ ေျပာရမယ့္ အစိတ္အပိုင္းကေတာ့ Dog Clutchျဖစ္ၿပီးေတာ့ Clutchစနစ္အပိုင္းမွာ ထုတ္လုပ္တဲ့ ကုမဏီ အေပၚ မူတည္ၿပီးေတာ့ ဒီဇိုင္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ထားရွိတည္ေဆာက္တတ္ပါတယ္။ သူကလည္း ဂီယာခ်က္ တစ္ခ်က္နဲ႔ တစ္ခ်က္ေျပာင္းလဲရာမွာ လည္ပတ္လုပ္ေဆာင္ေပးတဲ့ အပိုင္း ျဖစ္ၿပီးေတာ့ အဓိက အေနနဲ႔ လည္ပတ္စံု ႏွစ္စံု ပါရွိပါတယ္။ အဲဒီ လည္ပတ္စံုေတြနဲ႔ပဲ Clutchက ဂီယာခ်က္ တစ္ခ်က္ကေန ေနာက္တစ္ခ်က္ကို ကူးေျပာင္းေပးဖို႔ လုပ္ေဆာင္တာ ျဖစ္သလို တစ္ဆက္တည္းမွာပဲ လက္ရွိ ယာဥ္ေမာင္းသူက ေရြးခ်ယ္ေမာင္းႏွင္ေနတဲ့ ဂီယာခ်က္ကေန အျခား ဂီယာခ်က္ကို ေျပာင္းလဲ မသြားေအာင္၊ တစ္နည္းေျပာရရင္ ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ ဂီယာခ်က္ အတိုင္း တည္ၿမဲေနေအာင္ ထိန္းထားေပးတဲ့ အပိုင္းကိုလည္း လုပ္ေဆာင္ပါေသးတယ္။

က်န္ေနေသးတဲ့ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုက Synchromeshအပိုင္း ျဖစ္ၿပီးေတာ့ သူကေတာ့ ေခြးသြားစိပ္ေတြနဲ႔ ပံုစံတက် တည္ေဆာက္ထားတဲ့ အရာပါ။ ဒါေၾကာင့္လည္း သူ႔ကို Dog Teethရယ္လို႔ ေခၚေသးသလို သူက Transmissionစနစ္နဲ႔ ဂီယာခ်က္ အၾကားက အခ်ိတ္အဆက္၊ ၾကားခံ အျဖစ္ လုပ္ေဆာင္ေပးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူက Gearအပိုင္းနဲ႔ လည္ပတ္ပံုခ်င္း တူညီေပမယ့္ ေသခ်ာတာက လည္ပတ္ႏႈန္းကေတာ့ မတူပါဘူး။ ေနာက္ၿပီး သူ႔ရဲ႕ ေနာက္ထပ္ အေရးႀကီးတဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ တစ္ခုက ဂီယာခ်က္ တစ္ခ်က္ကေန ေနာက္တစ္ခ်က္ေျပာင္းတဲ့ အခ်ိန္မွာ အလိုက္သင့္ အရွိန္ႏႈန္းကို အတတ္ႏိုင္ဆံုး ခ်ိန္ညွိေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆိုလိုရင္းကေတာ့ Synchromeshအေပၚ မူတည္ၿပီးေတာ့ အင္ဂ်င္ရဲ႕ ထုတ္လုပ္လိုက္တဲ့ စြမ္းအင္နဲ႔ ဘီးေတြအေပၚ စြမ္းအင္ သက္ေရာက္မႈေတြကို ၾကားခံ အျဖစ္ ေဆာက္ရြက္ေပးတာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္နည္းဆိုရရင္ ကားထုတ္လုပ္တဲ့ ကုမဏီရဲ႕Synchromeshဖန္တီး တည္ေဆာက္တဲ့ နည္းပညာ အေပၚ မူတည္ၿပီးေတာ့ ကားရဲ႕ အရွိန္ႏႈန္း ျမွင့္တင္ႏိုင္မႈ၊ ေမာင္းႏွင္ရာမွာ ညင္သာမႈေတြ ကြဲျပားတာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

၁၉၅၀ျပည့္လြန္ႏွစ္ေတြထိေအာင္ ဥေရာပနဲ႔ အေမရိကလို ေနရာေတြမွာ ထုတ္လုပ္ခဲ့တဲ့ ကားေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ဂီယာခ်က္ ၃ခ်က္နဲ႔ ၄ခ်က္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္း ၁၉၆၀ျပည့္ႏွစ္ အေရာက္မွာ ၄ခ်က္ ဂီယာေတြ ထုတ္လုပ္လာတာ ျဖစ္သလို ၁၉၇၀ျပည့္ႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းက်မွ ၅ခ်က္ ဆိုၿပီး စသျဖင့္ တျဖည္းျဖည္း တိုးတက္ ဖန္တီးလာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔မွ ၁၉၉၀ျပည့္ႏွစ္ေတြမွာ ထုတ္လုပ္လာတဲ့ ေမာ္ဒယ္ေတြမွာ ၆ခ်က္ စနစ္ေတြ ပါ၀င္လာသလို အဲဒီထက္ပိုတဲ့ ဂီယာခ်က္ မ်ားမ်ားစားစားပါ၀င္တဲ့ ေမာ္ဒယ္ေတြကေတာ့ ရွားပါးတယ္။ အလြယ္ဆံုး ဥပမာ ေပးၿပီး ေျပာရရင္ ေစ်းကြက္မွာ ေအာင္ျမင္ၿပီး လူႀကိဳက္မ်ားတဲ့ ၂၀၀၅ခုႏွစ္ထုတ္ Bugatti Veryonမွာ ဆိုရင္ Semi-Automaticစနစ္နဲ႔ ဂီယာခ်က္ ၇ခ်က္ထိေအာင္ သံုးႏိုင္တာ ေတြ႔ရသလို ၂၀၁၂ခုႏွစ္ Porsche 911ေမာ္ဒယ္မွာ ဆိုရင္လည္း Manualစနစ္ သက္သက္ ဂီယာခ်က္ ၇ခ်က္ထိေအာင္ သံုးႏိုင္တာလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။

ေနာက္ဆံုး အေနနဲ႔ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က Manualစနစ္ရဲ႕ အားသာခ်က္ေလးေတြနဲ႔ သိေကာင္းစရာေလးေတြကို ေျပာရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္ခ်င္ပါတယ္။ Manualစနစ္ရဲ႕ အားသာခ်က္ကို ေျပာရမယ္ဆိုရင္ Autoစနစ္ေတြထက္ စာရင္ ဆီစားႏႈန္း သက္သာေကာင္းမြန္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ Manualစနစ္ ဆိုတိုင္းေတာ့ ဆီစားႏႈန္း မသက္သာပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ဆိုလိုရင္းကေတာ့ Autoစနစ္ထက္ အင္ဂ်င္ရဲ႕ စြမ္းအင္ အသံုးခ်မႈ အပိုင္းကို Manualစနစ္က ကိုယ္တိုင္ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္တာေၾကာင့္ ပံုမွန္ထက္ ဆီစားႏႈန္း သက္သာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လြယ္လြယ္ေျပာရရင္ေတာ့ ေမာင္းတတ္မွ သက္သာမွာ ျဖစ္ၿပီး ေသခ်ာ စနစ္က်က် မေမာင္းတတ္ရင္ေတာ့ မထူးပါဘူး။ ေနာက္ထပ္ အားသာခ်က္ကေတာ့ အရွိန္ျမွင့္တင္ေမာင္းႏွင္ႏိုင္မႈ အပိုင္းမွာ Manualစနစ္က Autoစနစ္ထက္ သာလြန္ေကာင္းမြန္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး ေျပာခ်င္တဲ့ အားသာခ်က္ကေတာ့ Manualစနစ္သံုး ကားေတြက Autoစနစ္သံုး ကားေတြထက္ ေစ်းႏႈန္း အပိုင္းလည္း သက္သာ ေကာင္းမြန္တာ ျဖစ္သလို ျပင္ဆင္စရိတ္လည္း နည္းပါးတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

လင္းလင္း (IA)

0 comments:

Post a Comment