Tuesday, May 20, 2014

ဂုဏ္ျဒပ္တစ္ခုရဲ႕ ျပယုဂ္ BMW 3 Series 2014



Aung Ko Htet (MM IT Knowledge)
 
BMWဆုိတာ ဂ်ာမနီ အေျခစုိက္ ကားကုမၸဏီ တစ္ခု ျဖစ္ၿပီးေတာ့ အလြယ္တမ္း ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ နာမည္ေက်ာ္ Mercedes-Benzနဲ႔ Audiလို Brandေတြနဲ႔ တစ္တန္းတည္းထားၿပီး သတ္မွတ္ႏိုင္တဲ့ အေနအထားပါ။ သိသာကြဲလြဲတဲ့ ဒီဇိုင္းပိုင္း သီးျခား ရွိတယ္၊ ေခတ္ေရွ႕ေျပးတဲ့၊ စံမီတဲ့ နည္းပညာ ဖြံ႔ၿဖိဳးတပ္ဆင္ ပါရွိမႈ ရွိတယ္၊ ေရရွည္ခံႏိုင္ရည္နဲ႔ အာမခံခ်က္ ရွိတယ္၊ ေကာင္းမြန္တဲ့ စြမ္းေဆာင္ရည္မ်ိဳး ရွိတယ္၊ ဒီေလာက္ဆုိရင္ BMWက နည္းတဲ့ အဆင့္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ထားပါေတာ့၊ ဒါက BMWအေၾကာင္း၊ အခု ကၽြန္ေတာ္ေျပာမယ့္ 3 Seriesအေၾကာင္း နည္းနည္းေလာက္ နိဒါန္းခ်ီဦးမယ္၊ Sedanဆိုတာ မိသားစုစီး ကားရယ္လို႔ ဆိုတာထက္ ပိုေကာင္းတဲ့ ရုပ္ထြက္မ်ိဳး ရွိတဲ့ ကားအမ်ိဳးအစား၊ အလြယ္ဆံုး ယွဥ္ေျပာရရင္ Hatchbackတစ္စီးနဲ႔ ပြဲလမ္းတစ္ခု သြားတာထက္ Sedanနဲ႔ ပြဲလမ္းတစ္ခု တက္တာက ပိုၿပီး လုိက္ဖက္ တင့္တယ္မႈ ရွိမယ္ မဟုတ္လား။ ဟုတ္ပါတယ္၊ အေၾကာင္းကေတာ့ ဒီဇိုင္းပိုင္း စကားေျပာတာပါ၊ အခု 3 Seriesက Sedanအမိ်ဳးအစား၊ ေနာက္ၿပီး ဆြဲေဆာင္မႈ ေကာင္းတဲ့ ဒီဇိုင္းလည္း ရွိတယ္၊ ေနာက္ၿပီး Sedanတစ္စီးအတြက္ စြမ္းေဆာင္ရည္ ဘယ္ေလာက္မ်ားတဲ့ အင္ဂ်င္ကို တပ္ဆင္ထားတာမ်ိဳး လိုခ်င္ပါသလဲ၊ အလတ္တန္းစားေလာက္ဆိုရင္ အဆင္ေျပတယ္ မဟုတ္လား၊ အခုလည္း 3 Seriesက အလတ္တန္းစားေလာက္ သတ္မွတ္ႏိုင္မယ့္ အင္ဂ်င္ကို တပ္ဆင္ထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေကာင္းပါၿပီ၊ ဒါေတြက ေအာက္ဖက္မွာ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခ်က္ခ်င္းစီ ျပန္ရွင္းပါ့မယ္ေနာ္၊ Overviewထက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ Detailျဖစ္ေအာင္ ၾကည့္ရေအာင္ပါေနာ္။




Pros and Cons
------------------
3 Seriesက အျမန္ႏႈန္း ျမွင့္တင္ေမာင္းႏွင္ရမႈ ေကာင္းမြန္သလုိ လက္ကိုင္ပိုင္းကလည္း ၿမိဳ႕တြင္းလမ္းေၾကာင္းေတြနဲ႔ အထူးကိုက္ညီ သင့္ေတာ္ပါတယ္။ လမ္းေၾကာက်ပ္က်ပ္၊ ရႈပ္ရႈပ္ေထြးေထြး ေနရာေတြ အတြက္ အဆင္ေျပမွာ ျဖစ္သလို ကိုယ္ထည္ပိုင္းကလည္း အရည္အေသြးေကာင္းတာမို႔ လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရမႈ ရွိပါလိမ့္မယ္။ ဆီစားႏႈန္း အပိုင္းကေတာ့ ဥေရာပထုတ္ အျခား Sedanေတြနဲ႔ ယွဥ္ၾကည့္ရင္ သိသိသာသာ ေကာင္းမြန္တာ ေတြ႔ႏိုင္ၿပီးေတာ့ အတြင္းပိုင္း အျပင္အဆင္နဲ႔ အသံုးျပဳ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ဆက္စပ္ ပစၥည္းေတြကလည္း အရည္အေသြးေကာင္းမြန္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ထိုင္ခံုပိုင္းမွာက စိတ္ႀကိဳက္ခ်ိတ္ညွိႏိုင္မႈ၊ ဒီဇိုင္းပိုင္း အခ်ိဳးက်မႈ၊ သက္ေတာင့္သက္သာ ျဖစ္မႈ၊ အပူေပးစနစ္ တပ္ဆင္ ပါရွိမႈနဲ႔ ခရီးေ၀း ေမာင္းႏွင္မႈေတြ အတြက္ သင့္ေတာ္မႈေတြက အားသာခ်က္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္ေနာ္။
အားနည္းခ်က္ အပိုင္းမွာက Hybridတစ္စီးမွာ ရွိသင့္တဲ့ Featureတစ္ခု ျဖစ္တဲ့ ActiveHybrid3ကို တပ္ဆင္ ပါရွိမႈ မရွိတာက အျခား တန္းတူ ေမာ္ဒယ္ေတြနဲ႔ ႏိႈင္းစာရင္ေတာ့ မ်က္ႏွာငယ္ေစပါတယ္။ Navigation System ပါ၀င္မႈ မရွိတာကလည္း Luxuryတစ္စီးရယ္လို႔ သတ္မွတ္ဖို႔ရာ အနည္းငယ္ အခက္ေတြ႔ေစပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အလိုအေလ်ာက္ Stop-Startစနစ္ကလည္း ပံုမွန္ထက္ စာရင္ေတာ့ သိပ္ၿပီး သေဘာမက်လွပါဘူး။





Body
------
အေရာင္အပိုင္းမွာေတာ့ အျပင္ဘက္မွာ အျဖဴေရာင္၊ အနက္ေျပာင္ေရာင္၊ ေငြမင္ေရာင္နဲ႔ အျခား လူႀကိဳက္မ်ားတဲ့ အေရာင္စုစုေပါင္း ၁၂ေရာင္ထိေအာင္ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ေအာင္ ထုတ္လုပ္ထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ အတြင္းပိုင္းမွာေတာ့ Luxuryတန္း၀င္ ေမာ္ဒယ္တစ္ခုအလား ထင္မွတ္ရေလာက္ေအာင္ သားေရနဲ႔ အထည္အသားကို ေရာၿပီး အမ်ိဳးအစား ၅မ်ိဳးထိေအာင္ ဖန္တီးထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ကိုယ္ထည္ရဲ႕ အရြယ္အစား အပိုင္းမွာက အလ်ား ၁၅ေပနဲ႔ ၂လက္မခြဲ၊ မ်က္ႏွာစာ အက်ယ္ ၅ေပနဲ႔ ၁၁လက္မကို သံုးစိတ္စြန္းမွာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ကားရဲ႕ အျမင့္ကေတာ့ ၄ေပနဲ႔ ၈လက္မကို သံုးစိတ္စြန္းမွာပါ။ အတြင္းခန္း အက်ယ္အ၀န္းေတြက ေရွ႕ဖက္ခန္းေရာ ေနာက္ဖက္ခန္းပါ ၅၅လက္မ တစ္စိတ္စြန္းစီ ရြယ္တူ ရွိမွာပါ။ ကားတစ္စီးလံုးရဲ႕ အေလးခ်ိန္က ေပါင္ ၃၃၀၀ကို နည္းနည္းေလးပဲ ေလ်ာ့မွာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ၀န္တင္ရုန္းကန္ႏုိင္မႈကေတာ့ ေပါင္ ၉၀၀ေက်ာ္ ျဖစ္ပါတယ္။ 


 Engine
--------
တပ္ဆင္ထားတဲ့ အင္ဂ်င္ အပိုင္းကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ၂.၀လီတာသံုး ပံုမွန္ ေလးလံုးထိ္ုး အင္ဂ်င္ကို တပ္ဆင္ထားတာ ေတြ႔ရၿပီးေတာ့ အင္ဂ်င္ရဲ႕ လည္ပတ္ပံု အပိုင္းမွာ တစ္မိနစ္ရဲ႕ လည္ပတ္အား အပတ္ေရ ၁၂၅၀မွာ အင္ဂ်င္ရဲ႕ ရုန္းအား ၁၈၄ေပ-ေပါင္ ရွိမွာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ထြက္ရွိလာမယ့္ စြမ္းအင္ ပမာဏကေတာ့ ျမင္းေကာင္ေရ ၁၈၀အား ရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အင္ဂ်င္ရဲ႕ အျမင့္ဆံုး လည္ပတ္ႏႈန္းကို ေျပာပါဆိုရင္ေတာ့ တစ္မိနစ္ကို အပတ္ေရ ၅၀၀၀ျဖစ္တာေၾကာင့္ ဆီစားႏႈန္းကေတာ့ အထူးသက္သာ ေကာင္းမြန္ပါလိမ့္မယ္ေနာ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ဘီးယက္ စနစ္ျဖစ္တာေၾကာင့္ ပံုမွန္ ေရွ႕ဘီးယက္ စနစ္ေတြထက္ စာရင္ေတာ့ ဆီစားႏႈန္း မ်ားႏိုင္ပါတယ္။ Transmissionအပိုင္းမွာက Autoစနစ္ကို သံုးၿပီးေတာ့ စုစုေပါင္း ဂီယာခ်က္ ၈ခ်က္ထိေအာင္ သံုးႏုိင္မွာ ျဖစ္တာေၾကာင့္ နယ္ေ၀းခရီးသြားလာမႈေတြ အတြက္ အထူးေကာင္းမြန္ပါလိမ့္မယ္။ 





Fuel
-----
ဒီအပိုင္းကေတာ့ Prosအပိုင္းမွာေတာင္ ကၽြန္ေတာ္ ထည့္ေျပာထားတာ ဖတ္မိၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္ေနာ္။ 3 Seriesက ဆီစားႏႈန္း အထူး သက္သာေကာင္းမြန္တာေတြ႔ႏိုင္ၿပီးေတာ့ ပ်မ္းမွ် ဆီစားႏႈန္းက ဆီတစ္ဂါလံကို မိုင္၃၀ေလာက္ထိေအာင္ စီးနင္းႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ 3 Seriesက ေနာက္ဘီးယက္ စနစ္ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ၿမိဳ႕တြင္းလမ္းေၾကာင္းမွာ ဆီစားႏႈန္း နည္းနည္း ပိုမ်ားႏိုင္ၿပီးေတာ့ Cityအတြက္ ဆိုရင္ ဆီတစ္ဂါလံကို ၂၄မိုင္နဲ႔ အေ၀းေျပး လမ္းေၾကာင္းေတြမွာ ဆိုရင္ ဆီတစ္ဂါလံကို ၃၆မိုင္ေလာက္ထိေအာင္ စီးနင္းသြားလာႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အလယ္အလတ္တန္းစား Sedanတစ္စီး ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ဆီတိုင္ကီရဲ႕ ဆံ့၀င္ႏုိင္မႈက ၁၅.၈ဂါလံ ျဖစ္တာေၾကာင့္ နယ္ေ၀းသြားလာႏုိင္မႈေတြမွာ အဆင္ေျပမွာပါ။ 





Safety
--------
အာမခံ အပိုင္းမွာ ၄ႏွစ္ မိုင္ ၅၀၀၀၀ထိေအာင္ ေပးထားတာ ေတြ႔ရတာေၾကာင့္ အာမခံ သက္တမ္းေကာင္းမြန္တဲ့ ေမာ္ဒယ္ တစ္စီးပါ။ Suspensionအပိုင္းမွာက MacPherson strutကို ေရွ႕ဖက္ အထိုင္ အေနနဲ႔ သံုးၿပီးေတာ့ ေနာက္ဖက္အတြက္ကိုေတာ့ Multi-linkစနစ္နဲ႔ သြားမွာပါ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဘီးေလးဘီးစလံုး အတြက္ကေတာ့ Four-wheel Independent Suspensionစနစ္ကို သံုးထားတာ ေတြ႕ရၿပီးေတာ့ ေရွ႕ဘက္၊ ေနာက္ဘက္ေတြ အားလံုးကို Stabilizerေတြနဲ႔ ထိန္းထားပါေသးတယ္။ သက္ေတာင့္သက္သာ စီးနင္းႏုိင္မႈ အတြက္ကေတာ့ Crusie Controlစနစ္လို အကူစနစ္ကို သံုးႏုိင္မွာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ လမ္းေၾကာင္းထိန္းခ်ဳပ္ေမာင္းႏွင္ႏုိင္မႈ အတြက္ကေတာ့ Traction Controlနဲ႔ Stability Controlေတြကို သံုးႏိုင္မွာပါ။ ဘရိတ္စနစ္မွာ ေလးဘီးခ်ဳပ္ ABSစနစ္ကို တပ္ဆင္ထားၿပီးေတာ့ အသက္ကယ္ ေလအိတ္စနစ္မွာေတာ့ ေရွ႕ဖက္၊ ေနာက္ဖက္ ဦးေခါင္းပိုင္း အသက္ကယ္ ေလအိတ္စနစ္၊ ေရွ႕ဖက္ ေဘးျခမ္း အသက္ကယ္ ေလအိတ္စနစ္နဲ႔ အေရးေပၚ အကူ ဘရိတ္စနစ္၊ ေရွ႕ဖက္၊ ေနာက္ဖက္ Discဘရိ္တ္ အကူစနစ္နဲ႔ လွ်ပ္စစ္ စနစ္အေျချပဳ ဘရိတ္ထိန္းခ်ဳပ္အား ျဖန္႔ေ၀မႈစနစ္ေတြကို သံုးႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ref: လင္းလင္း (IA)

0 comments:

Post a Comment