မိမိ ကုမၺဏီလုပ္ငန္းအတြက္ ဝဘ္ဆိုဒ္ ဒုိမိန္း ဝယ္ရင္ စဥ္းစားရမယ့္ အခ်က္မ်ားစြာ ရွိပါတယ္။ ယင္းမတိုင္ခင္ သိသင့္တဲ့အေျခခံ အခ်က္မ်ားကေတာ့ ေအာက္ပါ အတိုင္း ျဖစ္ပါတယ္။
.com = .commercial ျဖစ္ျပီး စီးပြားေရးလုပ္ငန္းကုမၼဏီကို ကိုယ္စားျပဳ ပါတယ္။
.net = network ျဖစ္ျပီး ကြန္ရက္တစ္ခုကို ကုိယ္စားျပဳပါတယ္။ အိုင္တီး လုပ္ငန္း ဝန္ေဆာင္မွု company မ်ားက ပုိလု႔ိ အသံုးျပဳပါတယ္။
.co = သူက ေနာက္ပိုင္းမွ ေခတ္စားလာတဲ့ ဒိုမိန္း extension ျဖစ္ပါတယ္။ .com နဲ႔ ဆုိလိုရင္း တူပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္က innovative ပုိျဖစ္ခ်င္တယ္ ဆုိရင္ .co သံုးဖို႔ လမ္းညြန္ထားပါတယ္။
.org = သူကေတာ့ organization အဖြဲ႔အစည္းမ်ားအတြက္ ရည္ညြန္းပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ကေတာ့ ကုိယ္က်ိဳးမဖက္ အဖြဲ႔အစည္းေတြက သံုးတဲ့ ဒိုမိန္း extension ျဖစ္ပါတယ္။
.biz = .biz ကလည္း စီးပြားေရး လုပ္ငန္းတစ္ခုကို ကိုယ္စားျပဳပါတယ္။
.com.mm = အေနာက္မွာ ဆက္တြဲပါလာတဲ့ .mm က ျမန္မာႏုိင္ငံက ထြက္ေၾကာင္း ကိုယ္စားျပဳပါတယ္။ .in ဆုိရင္ အိႏၵိယ ျဖစ္ပါတယ္။ .mm ကို TLD - top level domain လို႔ေခၚပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ျပီးေတာ့ gov.mm. biz.mm ဆုိတာမ်ိဳးေတြ ထပ္တြဲႏုိင္ပါေသးတယ္။ gov ဆုိရင္ေတာ့ အစိုးရိ ဆုိဒ္ ျဖစ္ေၾကာင္း သက္ေသျပပါတယ္။
ဒီေတာ့ ကုမၺဏီ အတြက္ ဒိုမိန္းေရြးတဲ့အခါ ကိုယ့္ ကုမၺဏီ လုပ္ငန္းက ျမန္မာအတြက္ပဲ ရည္ရြယ္တယ္ဆုိရင္ ျမန္မာဒိုမိန္း ျဖစ္တဲ့ .com.mm တို႔လိုဟာကို ေရြးႏိုင္ပါတယ္။ သူ႔ကို ရတနာပံုမွာ ဝယ္ႏို္င္ပါတယ္။ ေဒသတြင္းက ကုမၺဏီမ်ားကလည္း ေရာင္းပါတယ္။
အကယ္၍ ကိုယ့္လုပ္ငန္းက ျပည္တြင္းအတြက္ေကာ ရည္ရြယ္ျပီး ျပည္ပ ဝင္လာမွုကိုလည္း ဖိတ္ေခၚခ်င္တယ္ဆုိရင္ .com ကိုသာ သံုသင့္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာျဖစ္ေၾကာင္း Taste တစ္ခုေပးခ်င္တယ္ဆုိရင္ အမည္ထဲမွာ ထည့္သံုးႏို္င္ပါတယ္။ ဥပမာ အားျဖင့္ www.mmtimes.com, www. imyanmarhouse.com ,www.myanmar-entpreneur.com အစရွိသျဖင့္တို႔ လိုမ်ိဳး ထားရွိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
.com, .net, .co တုိ႔ရဲ႕ ေစ်းကေတာ့ ျမန္မာက်ပ္နဲ႔ တြက္ရင္ တစ္ေသာင္း ဝန္းက်င္ပါပဲ။ .com.mm ဆုိရင္ ရတနာပံု တယ္လီပုိ႔စ္က ငါးေသာင္း ဝန္းက်င္နဲ႔ ေရာင္းခ်ပါတယ္။ သူက ႏွစ္စဥ္ေၾကး ျဖစ္ပါတယ္။ ႏွစ္စဥ္ ပံုမွန္ သြင္းရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ယခု အေၾကာင္းမ်ားမွာ မရွင္းတာ ရွိရင္aungkohtet.htet82@gmail.com ကို အီးေမးလ္ပုိ႔ ေမးႏိုင္ပါတယ္။
Written By Aung Ko Htet , Aung Kham
#akh_mmitknowledge
Knowledge Bank
Thank You !
Aung Ko Htet
0 comments:
Post a Comment