Aung Ko Htet (Myanmar IT Knowledge)
ေရးသူ-ခိုင္မင္းညိဳ
လူငယ္ေတြဟာ ယေန႔ေခတ္မွာ ထိုင္မေနၾကေတာ့ပါဘူး။ ကမၻာႀကီးရဲ႕ေျပာင္းလဲမႈျဖစ္စဥ္ေတြကို ေတြးေတာႀကံဆရင္း သူတို႔ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကိုပံုေဖၚဖို႔အတြက္ႀကိဳးစားေနၾကပါတယ္။ သူတို႔မွာအေတြ႕အႀကံဳအရ ဝါႏုေနေပမဲ့ မေၾကာက္မရြံ႕ဘဲနဲ႕ ပံုေသ ေရရွည္စီးပြားေရးပံုစံထဲက ခြဲထြက္ၿပီးေတာ့ နည္းပညာကို အေျခခံတဲ့ ခ်ဥ္းကပ္မႈအသစ္အဆန္းကိုအသံုးျပဳၿပီး စီးပြားေရးနယ္ပယ္ထဲမွာ လူငယ္ေတြ၀င္ေရာက္လာၾကပါတယ္။ အင္တာနက္သံုးစြဲမႈျမင့္တက္လာျခင္းနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြနဲ႔အတူ လူသံုးကုန္ပစၥည္းေတြနဲ႕ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြဟာ ပြင့္လင္းျမင္သာၿပီးေတာ့ လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႕ လူေတြဆီကို ေရာက္ေစပါတယ္။ အေတြ႕အႀကံဳမရွိတဲ့ အက်ိဳးသင့္အေၾကာင္းသင့္မစဥ္းစားတဲ့ ေက်ာင္းအိုေဟာင္းႀကီးေတြရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္မႈနည္းစနစ္ေတြဟာ လြယ္ကူရိုးရွင္းတဲ့ စီးပြားေရးပံုစံျဖစ္ေစပါတယ္။ အိမ္မက္အႀကီးႀကီးေတြနဲ႔စတင္သူေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕ယံုၾကည္မႈေတြအေပၚမူတည္ၿပီးေတာ့ စခဲ့ၾကေပမဲ့လည္း လက္ေတြ႕မွာေတာ့ စိတ္ကူးထားသမွ် ဘာတစ္ခုခုမွ်ျဖစ္မလာပါဘူး။
တစ္ခါတရံ ရဲဝ့ံစြန္႕စားတာက အက်ိဳးအျမတ္ကို ပိုမ်ားေစပါတယ္။ အသက္သံုးဆယ္မတိုင္ခင္ ဒီႏွစ္အတြင္းမွာ မီလီယံနာေတြျဖစ္လာတဲ့ လူငယ္ေတြက ေအာင္ျမင္မႈေတြကို ရွာေတြ႕ခဲ့ပါတယ္။ သူတို႕ေတြဟာ ကားအငွားလုပ္ငန္း၊ အဝတ္ဗီရိုထုတ္လုပ္တဲ့လုပ္ငန္းေတြနဲ႔ ရိုးရွင္းလြယ္ကူလွတဲ့ စာစီစာရိုက္လုပ္ငန္းေတြမွာေတာင္ အျမင္အားျဖင့္ မေျပာင္းလဲဘဲ ဘ၀သစ္ကို စတင္ေနၾကပါတယ္။ အသက္အရြယ္အားျဖင့္ ငယ္ေပမဲ့လည္း ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ သူတို႕အေနနဲ႕လြမ္းမိုးမႈေတြမ်ားလာမယ္ဆိုတာကို ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကပါတယ္။ ၁။Brian Wong သို႕မဟုတ္ အသက္ ၂၃ႏွစ္ မွာ
==============================
အခ်ိန္ကိုေငြအျဖစ္ေျပာင္းလဲပစ္သူ
=========================
အထက္တန္းေက်ာင္းမွာ အတန္း ၄ တန္းကိုေက်ာ္ၿပီးအသက္ ၁၈ ႏွစ္မွာ ေကာလိပ္တစ္ခုက ဘြဲ႔ရၿပီးေနာက္Brian Wong ဟာ စီးပြားေရးနယ္ပယ္ထဲကို ၀င္ေရာက္ခဲ့ ပါတယ္။Digg သတင္းဌာနမွာ ၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္ရင္းေအာင္ျမင္မႈအတြက္ ပထမေျခလွမ္းစခဲ့ပါတယ္။ငါးလအၾကာမွာေတာ့ အလုပ္လက္မဲ့ျဖစ္ကာ ေနာက္အလုပ္တစ္ခုလုပ္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ခဲ့ပါတယ္။
Brian Wong ဟာ ဘုရားေက်ာင္းနားကလမ္းမွာ လမ္းေလွ်ာက္ေနတုန္း ေလယာဥ္တစ္စီးက အေပၚကေနျဖတ္ပ်ံတဲ့အခါစိတ္ကူးသစ္တစ္ခုကို ရခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ လူေတြဟာ မနက္အိပ္ရာထၿပီး အလုပ္သြားဖို႔ျပင္ဆင္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာေတာင္ သူတို႔ရဲ႕ စမတ္ဖုန္းထဲက ဂိမ္းကို ကစားေနတယ္ဆိုတာပါပဲ။ မိုဘိုင္းဂိမ္းေတြဟာ အခ်ိန္တိုအတြင္းမွာ ေခတ္စားလာမယ္ဆိုတာက Brian Wong အတြက္ ထိုးႏွက္ခ်က္တစ္ခုျဖစ္ၿပီးေတာ့ လူေတြက ဘာေၾကာင့္ ႏွစ္ႏွစ္ျခိဳက္ၿခိဳက္သေဘာက်ႏွစ္သက္ေနရလဲဆိုတာက Brian Wong အတြက္ စိန္ေခၚမႈတစ္ခုျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ သတိထားမိတာတစ္ခုက ေအာင္ျမင္မႈေတြက ဆက္လက္ရွိေနမွာျဖစ္ၿပီးေတာ့ ဒါေတြကလည္းလူေတြကို ျပန္လည္ထိုးနက္မွာျဖစ္ၿပီး အဆင့္ဆင့္ အမွတ္ေတြမ်ားမ်ားရေအာင္ ႀကိဳစားၾကမွာျဖစ္တယ္။ အခိုက္အတန္႔တစ္ခုအလိုက္ လူေတြက ေပ်ာ္ရႊင္ၾကမွာျဖစ္ၿပီးေတာ့ အဲဒီဂိမ္းေတြမွာပါတဲ့ မိုဘိုင္းေၾကာ္ျငာေတြက ပါးရိုက္ခ်င္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစပါတယ္။
ဂိမ္းေတြမွာ ၾကားျဖတ္ၿပီးေတာ့ ေခါင္းစီးေၾကာ္ျငာေတြထြက္ေပၚလာတာေတြဟာ ဂိမ္းကစားသူေတြအတြက္ အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ေစၿပီးေတာ့ သံုးစြဲသူေတြကို ေ၀းကြာေစမွာျဖစ္တယ္လို႔ Wong က သံုးသပ္ပါတယ္။ ေၾကာ္ျငာတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္အေနနဲ႔လည္း သံုးစြဲသူေတြအတြက္ ဆုေတြခ်ီးျမွင့္ၿပီးေတာ့ အက်ိဳးေက်းဇူးရရွိေစမွာျဖစ္ပါတယ္။ Wong ဟာ သူယခင္အလုပ္က သူငယ္ခ်င္း Courtney Guertin နဲ႔အတူ ဒီဇိုင္နာ Amadeus Demarzi ကိုစုစည္းၿပီးေတာ့ San Francisco အေျခစိုက္ Kiip လုိ႔ေခၚတဲ့ အဖြဲ႕ကို ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္မွာတည္ေထာင္ၿပီးမိုဘိုင္းဆိုင္ရာကြန္ရက္ဆုကိုရယူခဲ့ပါတယ္။
Kiip ရဲ႕ နည္းပညာက Android နဲ႔ IOS ေတြကိုေပါင္းစပ္ထားတာျဖစ္ၿပီး သံုးစြဲသူေတြနဲ႔ အမွတ္တံဆိပ္ေတြကို ဆက္သြယ္ေပးဖို႔ code ေတြကို ေပါင္းစပ္ဖို႔အတြက္ Developer ေတြကို ခြင့္ျပဳထားပါတယ္။ ဥပမာအေနနဲ႔ ဂိမ္းကစားလြန္းတဲ့ကေလးေတြဟာ အမွတ္အမ်ားဆံုးရၿပီးေတာ့ ဆုေတြအျပင္ သၾကားလံုးေတြလည္းရခဲ့ၾကပါတယ္။
Kiip ဟာ မိုဘိုင္းဂိမ္းတစ္ခုတည္းကိုပဲကစားတာျဖစ္ၿပီး ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ေတးဂီတ၊ ခ်က္ျပဳတ္ျခင္းစတဲ့ က႑ေတြခြဲထားၿပီး မိုဘိုင္းဂိမ္းအခန္းက႑ကို တိုးခ်ဲ႕ခဲ့ပါတယ္။ Gatorade လို အမွတ္တံဆိပ္ေတြက်ေတာ့ အသံုးျပဳသူေတြဟာ ေအာင္ျမင္သြားၾကတဲ့အခါ ေသာက္စရာေတြကို အခမဲ့ ေ၀ငွသြားႏိုင္မဲ့အခြင့္အေရးေတြရရွိၾကပါတယ္။ Kiip ရဲ႕ ကြန္ရက္မွာ ကုန္အမွတ္တံဆိပ္ေပါင္း ၁.၀၀၀ ေက်ာ္ၿပီးေတာ့ သံုးစြဲသူတစ္ေယာက္ေယာက္က ဆုတစ္ခုအတြက္ ေတာင္းဆိုလာတဲ့အခါ ကုန္အမွတ္တံဆိပ္ ၁၅၀ ေက်ာ္္ေလာက္က ဆုတံဆိပ္အတြက္ တက္တက္ႀကြႀကြပါ၀င္ၾကပါတယ္။ Kiip ဟာ ထံုးစံအတိုင္း ၃ ေဒၚလာရဲ႕ ၃ ရာခိုင္ႏႈန္းအက်ိဳးအျမတ္ယူၿပီးေတာ့ စံသတ္မွတ္မႈေတြနဲ႔အညီ Developer ေတြနဲ႔ အခ်ိဳးညီ အျမတ္ေတြကို ခြဲယူပါတယ္။ ဒီကုမၸဏီမွာ မႏွစ္က သံုးစြဲသူ ၄ သန္းကေန ဒီႏွစ္မွာ သံုးစြဲသူေပါင္း ၁၀ သန္းေလာက္ဟာ ေန႔စဥ္လည္ပတ္ေနၾကၿပီး ႏွစ္စဥ္အခြန္ဘ႑ာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၀ သန္းကေနသန္း ၂၀ အထိအခြန္ေပးအပ္ပါတယ္။
Kiip ဟာ True Ventures၊ Relay Venturesနဲ႔ Crosslink Capital လိုမ်ိဳး ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံသူေတြဆီက အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၅ သန္းေက်ာ္ေလာက္ ရရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒီလို ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံတာဟာ ကုမၸဏီကိုပိုမိုတိုးတက္ေစၿပီးေတာ့ လုပ္ငန္းေတြတိုးခ်ဲ႕ဖို႔အတြက္ အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစပါတယ္။ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္မွာ ကုန္အမွတ္တံဆိပ္ေတြအတြက္ ကိုယ္ပိုင္၀န္ေဆာင္မႈတစ္ခုကို ဖန္တီးၿပီးေတာ့ အခြန္ဘ႑ာအတြက္ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းဖန္တီးေပးၿပီးျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ေျခလွမ္းသစ္တစ္ခုအေနနဲ႔ Kiip ဟာ စမတ္ဖုန္းအလြန္ တစ္ျခား ကိရိယာေတြနဲ႔ဆက္သြယ္ေပးႏိုင္မယ့္ စနစ္တစ္ခုဆီကို ႀကိဳးစားဖန္တီးေနတုန္းျဖစ္ပါတယ္။ မတ္လမွာ Mojio နဲ႔ပူးေပါင္းၿပီး ကားေတြကို စမတ္ကားျဖစ္ေအာင္ေျပာင္းလဲႏိုင္ေအာင္ Cloud လိုမ်ိဳး ဆက္သြယ္ႏိုင္မယ့္ကိရိယာေတြပါ၀င္တဲ့ app ကို တီထြင္သြားမယ္လို႔သိရပါတယ္။ Kiip ဟာ Mojio ရဲ႕ app နဲ႔ေပါင္းစပ္ၿပီးေတာ့ ကုန္ပစၥည္းအမွတ္တံဆိပ္ေတြအတြက္ ဆုေတြကို သံုးစြဲသူေတြဆီ ကားေမာင္းေနစဥ္အတြင္း ေန႔စဥ္ ေပးစြမ္းႏိုင္ပါတယ္။ ဥပမာတစ္ခုအေနနဲ႔ ကားမွာဆီလိုေနတာေတြကို ျပေပးတာေတြ၊ ကားကုမၸဏီရဲ႕ Discount ေပးတဲ့၀န္ေဆာင္မႈေတြကို ေဖၚျပေပးတာေတြကို ျပဳလုပ္ေပးပါတယ္။
Kiip ဟာ စမတ္ဖုန္းေတြ app ေတြအတြက္ အကန္႔အသတ္မထားပါဘူး။ ေငြလဲလွဲမႈတစ္ခုကဲသို႔ အခ်ိန္တစ္ခုကို ကြ်န္ေတာ္တို႔အတြက္ အတင္းအက်ပ္ျပဳတာေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အဲဒါေတြက တိုင္းတာႏိုင္တဲ့အတြက္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒါေတြ ပင္ကိုအားျဖင့္ လူသားဆန္ၿပီးေတာ့ အနာဂတ္အတြက္ဆက္စပ္မႈကို ကိရိယာေတြကတစ္ဆင့္ ဆက္သြယ္ႏိုင္တာေတြေပၚထြက္လာမယ္ လို႔ Wong က ေျပာသြားပါတယ္။
ေရးသူ-ခိုင္မင္းညိဳ
လူငယ္ေတြဟာ ယေန႔ေခတ္မွာ ထိုင္မေနၾကေတာ့ပါဘူး။ ကမၻာႀကီးရဲ႕ေျပာင္းလဲမႈျဖစ္စဥ္ေတြကို ေတြးေတာႀကံဆရင္း သူတို႔ရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကိုပံုေဖၚဖို႔အတြက္ႀကိဳးစားေနၾကပါတယ္။ သူတို႔မွာအေတြ႕အႀကံဳအရ ဝါႏုေနေပမဲ့ မေၾကာက္မရြံ႕ဘဲနဲ႕ ပံုေသ ေရရွည္စီးပြားေရးပံုစံထဲက ခြဲထြက္ၿပီးေတာ့ နည္းပညာကို အေျခခံတဲ့ ခ်ဥ္းကပ္မႈအသစ္အဆန္းကိုအသံုးျပဳၿပီး စီးပြားေရးနယ္ပယ္ထဲမွာ လူငယ္ေတြ၀င္ေရာက္လာၾကပါတယ္။ အင္တာနက္သံုးစြဲမႈျမင့္တက္လာျခင္းနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြနဲ႔အတူ လူသံုးကုန္ပစၥည္းေတြနဲ႕ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြဟာ ပြင့္လင္းျမင္သာၿပီးေတာ့ လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႕ လူေတြဆီကို ေရာက္ေစပါတယ္။ အေတြ႕အႀကံဳမရွိတဲ့ အက်ိဳးသင့္အေၾကာင္းသင့္မစဥ္းစားတဲ့ ေက်ာင္းအိုေဟာင္းႀကီးေတြရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္မႈနည္းစနစ္ေတြဟာ လြယ္ကူရိုးရွင္းတဲ့ စီးပြားေရးပံုစံျဖစ္ေစပါတယ္။ အိမ္မက္အႀကီးႀကီးေတြနဲ႔စတင္သူေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕ယံုၾကည္မႈေတြအေပၚမူတည္ၿပီးေတာ့ စခဲ့ၾကေပမဲ့လည္း လက္ေတြ႕မွာေတာ့ စိတ္ကူးထားသမွ် ဘာတစ္ခုခုမွ်ျဖစ္မလာပါဘူး။
တစ္ခါတရံ ရဲဝ့ံစြန္႕စားတာက အက်ိဳးအျမတ္ကို ပိုမ်ားေစပါတယ္။ အသက္သံုးဆယ္မတိုင္ခင္ ဒီႏွစ္အတြင္းမွာ မီလီယံနာေတြျဖစ္လာတဲ့ လူငယ္ေတြက ေအာင္ျမင္မႈေတြကို ရွာေတြ႕ခဲ့ပါတယ္။ သူတို႕ေတြဟာ ကားအငွားလုပ္ငန္း၊ အဝတ္ဗီရိုထုတ္လုပ္တဲ့လုပ္ငန္းေတြနဲ႔ ရိုးရွင္းလြယ္ကူလွတဲ့ စာစီစာရိုက္လုပ္ငန္းေတြမွာေတာင္ အျမင္အားျဖင့္ မေျပာင္းလဲဘဲ ဘ၀သစ္ကို စတင္ေနၾကပါတယ္။ အသက္အရြယ္အားျဖင့္ ငယ္ေပမဲ့လည္း ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ သူတို႕အေနနဲ႕လြမ္းမိုးမႈေတြမ်ားလာမယ္ဆိုတာကို ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကပါတယ္။ ၁။Brian Wong သို႕မဟုတ္ အသက္ ၂၃ႏွစ္ မွာ
==============================
အခ်ိန္ကိုေငြအျဖစ္ေျပာင္းလဲပစ္သူ
=========================
အထက္တန္းေက်ာင္းမွာ အတန္း ၄ တန္းကိုေက်ာ္ၿပီးအသက္ ၁၈ ႏွစ္မွာ ေကာလိပ္တစ္ခုက ဘြဲ႔ရၿပီးေနာက္Brian Wong ဟာ စီးပြားေရးနယ္ပယ္ထဲကို ၀င္ေရာက္ခဲ့ ပါတယ္။Digg သတင္းဌာနမွာ ၀င္ေရာက္လုပ္ကိုင္ရင္းေအာင္ျမင္မႈအတြက္ ပထမေျခလွမ္းစခဲ့ပါတယ္။ငါးလအၾကာမွာေတာ့ အလုပ္လက္မဲ့ျဖစ္ကာ ေနာက္အလုပ္တစ္ခုလုပ္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ခဲ့ပါတယ္။
Brian Wong ဟာ ဘုရားေက်ာင္းနားကလမ္းမွာ လမ္းေလွ်ာက္ေနတုန္း ေလယာဥ္တစ္စီးက အေပၚကေနျဖတ္ပ်ံတဲ့အခါစိတ္ကူးသစ္တစ္ခုကို ရခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ လူေတြဟာ မနက္အိပ္ရာထၿပီး အလုပ္သြားဖို႔ျပင္ဆင္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာေတာင္ သူတို႔ရဲ႕ စမတ္ဖုန္းထဲက ဂိမ္းကို ကစားေနတယ္ဆိုတာပါပဲ။ မိုဘိုင္းဂိမ္းေတြဟာ အခ်ိန္တိုအတြင္းမွာ ေခတ္စားလာမယ္ဆိုတာက Brian Wong အတြက္ ထိုးႏွက္ခ်က္တစ္ခုျဖစ္ၿပီးေတာ့ လူေတြက ဘာေၾကာင့္ ႏွစ္ႏွစ္ျခိဳက္ၿခိဳက္သေဘာက်ႏွစ္သက္ေနရလဲဆိုတာက Brian Wong အတြက္ စိန္ေခၚမႈတစ္ခုျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ သတိထားမိတာတစ္ခုက ေအာင္ျမင္မႈေတြက ဆက္လက္ရွိေနမွာျဖစ္ၿပီးေတာ့ ဒါေတြကလည္းလူေတြကို ျပန္လည္ထိုးနက္မွာျဖစ္ၿပီး အဆင့္ဆင့္ အမွတ္ေတြမ်ားမ်ားရေအာင္ ႀကိဳစားၾကမွာျဖစ္တယ္။ အခိုက္အတန္႔တစ္ခုအလိုက္ လူေတြက ေပ်ာ္ရႊင္ၾကမွာျဖစ္ၿပီးေတာ့ အဲဒီဂိမ္းေတြမွာပါတဲ့ မိုဘိုင္းေၾကာ္ျငာေတြက ပါးရိုက္ခ်င္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစပါတယ္။
ဂိမ္းေတြမွာ ၾကားျဖတ္ၿပီးေတာ့ ေခါင္းစီးေၾကာ္ျငာေတြထြက္ေပၚလာတာေတြဟာ ဂိမ္းကစားသူေတြအတြက္ အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ေစၿပီးေတာ့ သံုးစြဲသူေတြကို ေ၀းကြာေစမွာျဖစ္တယ္လို႔ Wong က သံုးသပ္ပါတယ္။ ေၾကာ္ျငာတဲ့ အမွတ္တံဆိပ္အေနနဲ႔လည္း သံုးစြဲသူေတြအတြက္ ဆုေတြခ်ီးျမွင့္ၿပီးေတာ့ အက်ိဳးေက်းဇူးရရွိေစမွာျဖစ္ပါတယ္။ Wong ဟာ သူယခင္အလုပ္က သူငယ္ခ်င္း Courtney Guertin နဲ႔အတူ ဒီဇိုင္နာ Amadeus Demarzi ကိုစုစည္းၿပီးေတာ့ San Francisco အေျခစိုက္ Kiip လုိ႔ေခၚတဲ့ အဖြဲ႕ကို ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္မွာတည္ေထာင္ၿပီးမိုဘိုင္းဆိုင္ရာကြန္ရက္ဆုကိုရယူခဲ့ပါတယ္။
Kiip ရဲ႕ နည္းပညာက Android နဲ႔ IOS ေတြကိုေပါင္းစပ္ထားတာျဖစ္ၿပီး သံုးစြဲသူေတြနဲ႔ အမွတ္တံဆိပ္ေတြကို ဆက္သြယ္ေပးဖို႔ code ေတြကို ေပါင္းစပ္ဖို႔အတြက္ Developer ေတြကို ခြင့္ျပဳထားပါတယ္။ ဥပမာအေနနဲ႔ ဂိမ္းကစားလြန္းတဲ့ကေလးေတြဟာ အမွတ္အမ်ားဆံုးရၿပီးေတာ့ ဆုေတြအျပင္ သၾကားလံုးေတြလည္းရခဲ့ၾကပါတယ္။
Kiip ဟာ မိုဘိုင္းဂိမ္းတစ္ခုတည္းကိုပဲကစားတာျဖစ္ၿပီး ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ေတးဂီတ၊ ခ်က္ျပဳတ္ျခင္းစတဲ့ က႑ေတြခြဲထားၿပီး မိုဘိုင္းဂိမ္းအခန္းက႑ကို တိုးခ်ဲ႕ခဲ့ပါတယ္။ Gatorade လို အမွတ္တံဆိပ္ေတြက်ေတာ့ အသံုးျပဳသူေတြဟာ ေအာင္ျမင္သြားၾကတဲ့အခါ ေသာက္စရာေတြကို အခမဲ့ ေ၀ငွသြားႏိုင္မဲ့အခြင့္အေရးေတြရရွိၾကပါတယ္။ Kiip ရဲ႕ ကြန္ရက္မွာ ကုန္အမွတ္တံဆိပ္ေပါင္း ၁.၀၀၀ ေက်ာ္ၿပီးေတာ့ သံုးစြဲသူတစ္ေယာက္ေယာက္က ဆုတစ္ခုအတြက္ ေတာင္းဆိုလာတဲ့အခါ ကုန္အမွတ္တံဆိပ္ ၁၅၀ ေက်ာ္္ေလာက္က ဆုတံဆိပ္အတြက္ တက္တက္ႀကြႀကြပါ၀င္ၾကပါတယ္။ Kiip ဟာ ထံုးစံအတိုင္း ၃ ေဒၚလာရဲ႕ ၃ ရာခိုင္ႏႈန္းအက်ိဳးအျမတ္ယူၿပီးေတာ့ စံသတ္မွတ္မႈေတြနဲ႔အညီ Developer ေတြနဲ႔ အခ်ိဳးညီ အျမတ္ေတြကို ခြဲယူပါတယ္။ ဒီကုမၸဏီမွာ မႏွစ္က သံုးစြဲသူ ၄ သန္းကေန ဒီႏွစ္မွာ သံုးစြဲသူေပါင္း ၁၀ သန္းေလာက္ဟာ ေန႔စဥ္လည္ပတ္ေနၾကၿပီး ႏွစ္စဥ္အခြန္ဘ႑ာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၀ သန္းကေနသန္း ၂၀ အထိအခြန္ေပးအပ္ပါတယ္။
Kiip ဟာ True Ventures၊ Relay Venturesနဲ႔ Crosslink Capital လိုမ်ိဳး ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံသူေတြဆီက အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၅ သန္းေက်ာ္ေလာက္ ရရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒီလို ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံတာဟာ ကုမၸဏီကိုပိုမိုတိုးတက္ေစၿပီးေတာ့ လုပ္ငန္းေတြတိုးခ်ဲ႕ဖို႔အတြက္ အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစပါတယ္။ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္မွာ ကုန္အမွတ္တံဆိပ္ေတြအတြက္ ကိုယ္ပိုင္၀န္ေဆာင္မႈတစ္ခုကို ဖန္တီးၿပီးေတာ့ အခြန္ဘ႑ာအတြက္ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းဖန္တီးေပးၿပီးျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ေျခလွမ္းသစ္တစ္ခုအေနနဲ႔ Kiip ဟာ စမတ္ဖုန္းအလြန္ တစ္ျခား ကိရိယာေတြနဲ႔ဆက္သြယ္ေပးႏိုင္မယ့္ စနစ္တစ္ခုဆီကို ႀကိဳးစားဖန္တီးေနတုန္းျဖစ္ပါတယ္။ မတ္လမွာ Mojio နဲ႔ပူးေပါင္းၿပီး ကားေတြကို စမတ္ကားျဖစ္ေအာင္ေျပာင္းလဲႏိုင္ေအာင္ Cloud လိုမ်ိဳး ဆက္သြယ္ႏိုင္မယ့္ကိရိယာေတြပါ၀င္တဲ့ app ကို တီထြင္သြားမယ္လို႔သိရပါတယ္။ Kiip ဟာ Mojio ရဲ႕ app နဲ႔ေပါင္းစပ္ၿပီးေတာ့ ကုန္ပစၥည္းအမွတ္တံဆိပ္ေတြအတြက္ ဆုေတြကို သံုးစြဲသူေတြဆီ ကားေမာင္းေနစဥ္အတြင္း ေန႔စဥ္ ေပးစြမ္းႏိုင္ပါတယ္။ ဥပမာတစ္ခုအေနနဲ႔ ကားမွာဆီလိုေနတာေတြကို ျပေပးတာေတြ၊ ကားကုမၸဏီရဲ႕ Discount ေပးတဲ့၀န္ေဆာင္မႈေတြကို ေဖၚျပေပးတာေတြကို ျပဳလုပ္ေပးပါတယ္။
Kiip ဟာ စမတ္ဖုန္းေတြ app ေတြအတြက္ အကန္႔အသတ္မထားပါဘူး။ ေငြလဲလွဲမႈတစ္ခုကဲသို႔ အခ်ိန္တစ္ခုကို ကြ်န္ေတာ္တို႔အတြက္ အတင္းအက်ပ္ျပဳတာေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အဲဒါေတြက တိုင္းတာႏိုင္တဲ့အတြက္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒါေတြ ပင္ကိုအားျဖင့္ လူသားဆန္ၿပီးေတာ့ အနာဂတ္အတြက္ဆက္စပ္မႈကို ကိရိယာေတြကတစ္ဆင့္ ဆက္သြယ္ႏိုင္တာေတြေပၚထြက္လာမယ္ လို႔ Wong က ေျပာသြားပါတယ္။
(Myanmar B2B Management Magazine)
0 comments:
Post a Comment