Powered by Blog - Widget

Monday, March 24, 2014

ဘဏ္လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အိုင္စီတီအေျခခံ အေဆာက္အဦမရွိပါက ဘဏ္ၿပိဳလဲႏိုင္သည္အထိ ျဖစ္ႏိုင္ဟုဆို



Aung Ko Htet (MM IT Knowledge)


ယေန႔ေခတ္ ဘဏ္လုပ္ငန္းမ်ား လည္ပတ္ရာတြင္ အိုင္စီတီအေျခခံ အေဆာက္အဦမရွိပါက ဘဏ္ၿပိဳလဲႏိုင္သည္အထိ ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း မတ္လ ၁၈ ရက္ေန႔က က်င္းပေသာ ICT4M Forum အခမ္းအနား ဘ႑ာေရးဆိုင္ရာ က႑ေဆြးေႏြးပြဲမွ သိရသည္။



အိုင္စီတီနည္းပညာကို ခိုင္ၿမဲေအာင္ မလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ပါက ဘဏ္လုပ္ငန္းမ်ား၏ အနာဂတ္ လြယ္ကူမည္မဟုတ္ေၾကာင္း ကေမၻာဇဘဏ္လီမိတက္၏ ဒုတိယ ဥကၠ႒ ဦးသန္းလြင္က ေျပာသည္။ “ဒီေန႔ေခတ္ ေရာက္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ အိုင္စီတီ Infrastructure မရွိရင္ ဘဏ္တစ္ခုဟာ ၿပိဳလဲသြားႏိုင္တယ္ဆိုတာလည္း ကၽြန္ေတာ္သတိထားမိတယ္။ အနာဂတ္မွာ သြားေနတဲ့ ဘဏ္နည္းပညာ၊ အဓိကကေတာ့ အိုင္စီတီနည္းပညာေပါ့။ အဲဒါကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခိုင္ခိုင္ၿမဲၿမဲ မလုပ္ႏိုင္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘဏ္ေတြကလည္း ေရွ႕ဆက္ဖို႔မလြယ္ဘူး။ အဲဒါကို အခု ဘဏ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလည္း သိလာတယ္” ဟု ဦးသန္းလြင္က ေျပာသည္။ လက္ရွိ ဘဏ္လုပ္ငန္းအတြင္း နည္းပညာဆိုင္ရာမ်ား ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အခက္အခဲအခ်ဳိ႕ ႀကံဳေတြ႔ရေၾကာင္း အာရွစိမ္းလန္းမႈဖြံ႔ၿဖိဳးေရးဘဏ္၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈဒါ႐ိုက္တာ ဦးရဲမင္းဦးက ေျပာသည္။



“ႏိုင္ငံျခားမွာရွိတဲ့ ဘဏ္ေတြက ေအတီအမ္ခ်မယ္ဆိုရင္ တစ္ခုပဲ သူတို႔စဥ္းစားရတယ္။ ဘယ္နားမွာ ခ်မွာလဲဆိုတာကိုေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အဲလိုမဟုတ္ဘူး။ ေအတီအမ္ခ်မယ္ဆိုရင္ ပထမအဆင့္ေနရာ ေရြးရတယ္။ ဒုတိယအဆင့္က အဲဒီေနရာ မီးလာလားဆိုတာကို စဥ္းစားရတယ္။ မီးအၿမဲတမ္း မလာဘူးဆိုရင္ တပ္ဆင္မယ့္ ေအတီအမ္နဲ႔ အနီးဆံုးမွာ မီးစက္ရွိလားဆိုတာကို ၾကည့္ရတယ္။ အဲဒီလုပ္ငန္းကေန မီးကိုယူရတယ္။ ဒါေလးတစ္ခု စဥ္းစားရတယ္။ တတိယတစ္ခုက အဲဒီ့ေနရာကေန ဘဏ္ကို Communication ဘာနဲ႔ လုပ္မွာလဲ ဆိုတာကို စဥ္းစားရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စလုပ္တဲ့အခ်ိန္တုန္းက Data Card ေတြ ဘာေတြ မေပၚေသးဘူး။ သံုးခြင့္မျပဳေသးဘူး။ အဲေတာ့ ေအတီအမ္စက္တစ္လံုးခ်တိုင္းမွာ ipStar တစ္လံုး ခ်ရတယ္။ ip Star ကို ေရွာပင္းစင္တာထဲမွာ ခ်ဖို႔ဆိုတာက ဘယ္လိုမွအဆင္မေျပဘူး။ ဒါမ်ိဳးႀကံဳရတယ္” ဟု ဦးရဲမင္းဦးက ေျပာသည္။ လက္ရွိ တယ္လီကြန္းေအာ္ပေရတာကဲ့သို႔ေသာ လုပ္ငန္းမ်ားေပၚေပါက္လာျခင္းျဖင့္ အနာဂတ္တြင္ အေျခခံအေဆာက္အဦ (Infrastructure) ပိုင္း ျပည္စံုမည္ဟု ယူဆေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ကြန္ပ်ဴတာပညာရွင္အသင္း အလုပ္အမႈေဆာင္ ဦးေဇာ္မိုးသန္႔က ေျပာသည္။



“တယ္လီကြန္းေအာ္ပေရတာေတြ ဘာေတြလာမယ္။ အားလံုးက ျပဳျပင္သြားမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ ေနာက္ႏွစ္ႏွစ္၊ သံုးႏွစ္ေလာက္မွာ Infrastructure ဘက္က ျပည့္စံုလံုေလာက္လာမယ္လို႔ ယူဆတာေပါ့ေလ။  ျပည္စံုလာတ့ဲအခါ ေပးမယ့္ဝန္ေဆာင္မႈေတြကို နည္းပညာဆိုင္ရာ ကၽြမ္းက်င္သူေတြ၊ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ ကၽြမ္းက်င္သူေတြ ဒါေတြကေရာ လံုလံုေလာက္ေလာက္ ရွိမလားဆိုတာလည္း ၾကည့္ရမွာျဖစ္ပါတယ္” ဟု ဦးေဇာ္မိုးသန္႔က ေျပာသည္။ ဘဏ္လုပ္ငန္းဝန္ေဆာင္မႈေပးရာတြင္ ဘဏ္အသံုးျပဳသူ (Customer) ၏ ယံုၾကည္မႈရႏိုင္ရန္ နည္းပညာထုတ္ကုန္မ်ားလည္း ေပၚေပါက္လာေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ဦးသန္းလြင္ကဆိုသည္။ “အဓိကကေတာ့ Customer ရဲ႕ ယံုၾကည္မႈေပါ့။ အဲဒါရဖို႔က Customer ကို ေက်နပ္ေစႏိုင္တဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈေပးရမယ္။ ေပးႏိုင္ရမယ္ဆိုေတာ့ အခု နည္းပညာထုတ္ကုန္ေတြ ေပၚလာတယ္။ အေျခခံအားျဖင့္ဆိုရင္ ေအတီအမ္စက္တို႔ဘာတို႔ေပါ့။ ေနာက္ပိုင္းက်ရင္ မိုဘိုင္းနဲ႔သြားမယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း အဲ့ေလာက္ထိ ျပင္ထားပါတယ္” ဟု ေျပာသည္။



လက္ရွိျပည္တြင္းတြင္ ဘဏ္အသံုးျပဳသူ နည္းပါးေနေသးၿပီး လူႏွစ္သန္းခန္႔သာ အမွန္တကယ္ အသံုးျပဳေနေၾကာင္း၊ ေငြလႊဲျခင္း၊ ေငြထုတ္ျခင္းကဲ့သို႔ေသာ ဘဏ္ကို ဝင္ထြက္ဖူးသူ ႏွစ္သန္းခန္႔ရွိၿပီး စုစုေပါင္း ေလးသန္းခန္႔သာ ဘဏ္ကို အသံုးျပဳေနေသးေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ေလးသန္းဆိုသည့္ ပမာဏမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိလူဦးေရႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ပါက အလြန္နည္းပါးသည့္ အေရအတြက္ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးရဲမင္းဦးက ဆိုသည္။ “အကယ္၍သာ ဘဏ္ေတြဘက္ကေန မာစတာကတ္ေတြ၊ ဗီဇာကတ္ေတြ လက္ခံႏိုင္ေအာင္ လုပ္ေပးႏုိင္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံက လုပ္ငန္းရွင္ေတြ အက်ဳိးအျမတ္ပိုၿပီး ရလာမယ္။ လက္ရွိဘဏ္တစ္ခုက မာစတာ ကတ္ေတြ၊ ဗီဇာကတ္စတင္ ဝန္ေဆာင္မႈေပးေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္” ဟု 2C2P ၏ စီအီးအို ဦးေအာင္ေက်ာ္မိုးက ေျပာၾကားသည္။



ref: ထြန္းထြန္း၊ ေဝေဝ

0 comments:

Post a Comment