Powered by Blog - Widget

Tuesday, May 20, 2014

သိမွတ္စရာ နည္းပညာ အပိုင္း (၈)



Aung Ko Htet (MM IT Knowledge)

Hybrid Vehicle
==============
Hybridဆိုတဲ့ အေခၚအေ၀ၚနဲ႔ ကားေတြကိုေတာ့ အားလံုး ၾကားဖူးေနမွာ ျဖစ္ေပမယ့္ တကယ္တမ္း Hybridဆိုတဲ့ ေမာ္ေတာ္ကားေတြရဲ႕ ဆိုလိုရင္းနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ပံုေတြ၊ ပံုမွန္ကားေတြနဲ႔ ကြာျခားပံုေတြကိုေတာ့ သိတဲ့၊ နားလည္တဲ့သူ နည္းပါလိမ့္မယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ ဖုန္းေတြမွာ Andrioidနဲ႔ iOSစနစ္ေတြ အေၾကာင္း ၾကားဖူးသူ မ်ားမွာ ျဖစ္ေပမယ့္ အဲဒီ OSစနစ္ေတြရဲ႕ ၾကားက ကြာျခားပံုေတြ၊ လုပ္ေဆာင္ပံုေတြ အေၾကာင္းကိုေတာ့ နားလည္သူ နည္းပါတယ္။ ဒီလိုပါပဲ၊ Hybridအေၾကာင္း မသိေသးတဲ့ သူေတြ အတြက္ေတာ့ အခု ကၽြန္ေတာ္ေျပာျပမယ့္ အေၾကာင္းအရာေလးေတြက အဆင္ေျပပါလိမ့္မယ္ေနာ္။ ေကာင္းပါၿပီ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ Hybridေတြရဲ႕ အေၾကာင္းကို ဆက္ၾကည့္ရေအာင္ပါေနာ္။

Hybridကားေတြရယ္လို႔ ေခၚရတဲ့ အေၾကာင္းကို အရင္ဆံုး ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ Hybridနည္းပညာကို သံုးၿပီး လည္ပတ္လုပ္ေဆာင္သြားလာတဲ့ ေမာ္ေတာ္ကား အမ်ိဳးအစား ျဖစ္တာေၾကာင့္ Hybridေတြရယ္လုိ႔ ေခၚၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဆို Hybridက နည္းပညာ နာမည္ဆိုတာ သိပါၿပီေနာ္။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆက္ၿပီးေတာ့ Hybrid နည္းပညာ အေၾကာင္းကို ၾကည့္ရေအာင္ပါ။ Hybridဆိုတဲ့ နည္းပညာက မတူညီတဲ့ စြမ္းအင္ အရင္းအျမစ္ ႏွစ္ခု ဒါမွမဟုတ္ ႏွစ္ခုထက္ပိုတဲ့အရင္းအျမစ္ေတြကို သံုးၿပီး ယာဥ္ကို ေရြ႕လ်ားေအာင္ လည္ပတ္ေစတဲ့ နည္းပညာ ျဖစ္ပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ Hybrid Electric Vehicles (HEVs)လို႔ ေခၚေ၀ၚေလ့ ရွိၿပီးေတာ့ ဘာေၾကာင့္ အဲဒီလို ေခၚတာလဲ ဆိုရင္ေတာ့ စြမ္းအင္ အရင္းအျမစ္ အပိုင္းမွာ လွ်ပ္စစ္ စြမ္းအင္နဲ႔ ပံုမွန္ စက္သံုးဆီ အမ်ိဳးအစား တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကို သံုးစြဲ လည္ပတ္တာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ အတြင္းေပါက္ကြဲခန္း ပါ၀င္တဲ့ ပံုမွန္ အင္ဂ်င္တစ္ခုကိုလည္း တပ္ဆင္ ပါရွိမွာ ျဖစ္သလို ေနာက္ထပ္ လွ်ပ္စစ္ စြမ္းအင္သံုး အင္ဂ်င္တစ္လံုးကေန ႏွစ္လံုးထိေအာင္လည္း တပ္ဆင္ပါရွိပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ေသခ်ာတာကေတာ့ အင္ဂ်င္ ဘယ္ႏွစ္လံုး တပ္ဆင္ပါရွိသည္ ျဖစ္ေစ၊ ဘယ္လို အမ်ိဳးအစား မ်ားျပားတဲ့ အင္ဂ်င္ေတြ တပ္ဆင္ထားသည္ ျဖစ္ေစ၊ ယာဥ္ကို လည္ပတ္သြားလာႏိုင္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ေစမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ စပ္မိလို႔ Hybridယာဥ္ေတြ အသံုးျပဳတဲ့ စြမ္းအင္ အရင္းအျမစ္ေတြ အေၾကာင္းကို ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီ စြမ္းအင္ အရင္းအျမစ္ေတြက (၁) ေက်ာက္မီးေသြးနဲ႔ ထင္း ဒါမွမဟုတ္ အျခား သစ္သား မီးေသြးကို တြဲဖက္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေစ၊ (၂) သဘာ၀ဓါတ္ေငြ႔ကို ဖိအားေပး၍ တစ္ဖံု၊ ေငြ႔ရည္ဖြဲ႔၍ တစ္ဖံု ေပါက္ကြဲလည္ပတ္ေစၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေစ၊ (၃) လွ်ပ္စစ္စြမ္းအင္ စနစ္ကို အသံုးျပဳၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေစ၊ (၄) လွ်ပ္စစ္ သံလိုက္ စြမ္းအင္နဲ႔ ေရဒီယိုလွိဳင္းေတြကို တြဲဖက္ ၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေစ၊ (၅) လွ်ပ္စစ္ ဘက္ထရီ အေျချပဳ စြမ္းအင္ကို အသံုးျပဳၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေစ၊ (၆) လူ႔စြမ္းအင္ကို အသံုးျပဳၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေစ၊ (ဥပမာ - ေျခနင္းျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊ တြန္းအား ယူ၍ ျဖစ္ေစ)၊ (၇) ဟိုက္ဒရိုဂ်င္ စြမ္းအင္ကို အသံုးျပဳ၍ ျဖစ္ေစ၊ (၈) စြမ္းအင္ သိမ္းဆည္း၊ ျပန္ထုတ္ စနစ္ကို အေျချပဳ လည္ပတ္ေစၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေစ၊ (၉) ဓါတ္ဆီနဲ႔ ဒီဇယ္ဆီ စြမ္းအင္ကို အသံုးျပဳၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေစ၊ (၁၀) ေနေရာင္ျခည္ စြမ္းအင္ကို အသံုးျပဳ လည္ပတ္ေစၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေစ၊ (၁၁) ေလစြမ္းအင္ စနစ္ကို အသုံးျပဳၿပီးေတာ့ ျဖစ္ေစ လည္ပတ္သြားလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

လက္ရွိမွာ Hybridစနစ္သံုး စက္ဘီးေတြ၊ မိသားစုစီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ငယ္ေတြ၊ အႀကီးစား ကုန္တင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ႀကီးေတြ၊ အႀကီးစား ခရီးသည္တင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္နဲ႔ ရထားေတြပါ ေတြ႔ႏိုင္ေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ စပ္မိလို႔ ေျပာခ်င္တာေလး တစ္ခုက ရထားေတြမွာ Hybridစနစ္ကို သံုးၿပီး လည္ပတ္ေနၿပီ ဆိုတာကို လက္ခံတဲ့ သူ နည္းတာေၾကာင့္ Hybridစနစ္သံုး ရထားေတြ အေၾကာင္း အနည္းငယ္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒါကလည္း ဒီလိုပါ၊ ကၽြန္ေတာ္ Hybridေတြ အေၾကာင္းေရးေနရင္း ကၽြန္ေတာ္သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကို Hybridစနစ္သံုး ရထားေတြ အေၾကာင္း ေျပာျဖစ္ေတာ့ သူက Hybridစနစ္ဆိုတာ ဆီစြမ္းအင္ စနစ္ကို အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေခၽြတာတဲ့ စနစ္ဆုိေတာ့ စြမ္းအင္ အထြက္လည္း နည္းမယ္၊ ဒီေတာ့ ဘယ္လိုမွ ရထားေတြမွာ Hybridစနစ္နဲ႔ လည္ပတ္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ဆိုတာေၾကာင့္ သူ႔ကို ရွင္းျပသလို ရထားေတြမွာ Hybridနဲ႔ သြားေနတဲ့ အေၾကာင္းကို ေျပာခ်င္ပါတယ္ေနာ္။

ဥေရာပမွာ ဆိုရင္ ကေနဒါ အေျခစိုက္ ကုမၸဏီ တစ္ခု ျဖစ္တဲ့ Bombardierက ျပင္သစ္မွာ သံုးဖို႔ အတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီးေတာ့ Autorail a grande capaciteဆိုတဲ့ Hybridစနစ္သံုး ရထားကို ထုတ္လုပ္ သံုးစြဲေနတာ ေတြ႔ႏိုင္သလို အဆိုပါ ရထားမွာ ဆိုရင္ ဒီဇယ္ဆီစနစ္နဲ႔ လွ်ပ္စစ္ စြမ္းအင္ စနစ္ကို ႏွစ္မ်ိဳး တြဲဖက္ သံုးစြဲၿပီးေတာ့ လွ်ပ္စစ္ ဗို႔အား ၁၅၀၀ဗို႔ကေန ၂၅၀၀၀ဗို႔ထိေအာင္ ထုတ္လုပ္လည္ပတ္ေစတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ နယ္သာလန္မွာလည္း အဆိုပါ ပံုစံတူ ရထားမ်ိဳး လည္ပတ္သံုးစြဲေနတာ ေတြ႔ႏုိင္ဦးမွာပါ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အာရွတိုက္ထဲက တရုတ္မွာ ဆိုရင္ ၁၉၉၉ခုႏွစ္ကတည္းက Hybridအေျချပဳ ရထားရဲ႕ ဒီဇိုင္းကို ထုတ္လုပ္ေရးဆြဲႏုိင္ခဲ့တာ ေတြ႔ရၿပီးေတာ့ ၂၀၀၀ခုႏွစ္ အေရာက္မွာ စမ္းသပ္ထုတ္လုပ္ႏိုင္ၿပီ ျဖစ္သလို G12လို႔ အမည္ေပးထားတဲ့ အဆိုပါ ရထားဟာ ဆိုရင္ လွ်ပ္စစ္ မဂါ၀ပ္ ၂၀၀ကီလိုေလာက္ထိေအာင္ ထုတ္လုပ္ႏိုင္တာ ေတြ႔ရပါတယ္။

ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဂ်ပန္မွာက KiHa E200ဆိုတဲ့ Hybridရထားအင္ဂ်င္ဟာ ဆိုရင္ လွ်ပ္စစ္ စနစ္ အေျချပဳ အင္ဂ်င္ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ သူက Lithium ionဘက္ထရီကို သံုးၿပီး စြမ္းအင္ ထိန္းသိမ္း လည္ပတ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အေမရိကမွာ ဆိုရင္လည္း General Electricကေန Ecomaginationအမည္ရွိတဲ့ Hybridစနစ္သံုး ရထား အင္ဂ်င္တစ္မ်ိဳးကို ၂၀၀၇ခုႏွစ္ကတည္းက မိတ္ဆက္ခဲ့တာ ေတြ႔ႏုိင္ၿပီး အဆိုပါ အင္ဂ်င္ဟာ ဆိုရင္ Sodium nickel chlorideသံုး ဘက္ထရီကို အဓိကထား စြမ္းအင္ သိုေလွာင္ လည္ပတ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက ရထားေတြမွာ သံုးတဲ့ Hybridေတြ အေၾကာင္းပါ။ ဒီေလာက္ဆိုရင္ ရထားေတြမွာလည္း Hybridေတြ သံုးႏုိင္တယ္ဆိုတာ လက္ခံေလာက္ပါၿပီေနာ္။

ပံုမွန္ မိသားစုစီး ေမာ္ေတာ္ကားေတြမွာေတာ့ Hybridစနစ္က ပံုမွန္ ေမာ္ေတာ္ကားေတြထက္စာရင္ ဓါတ္ေငြ႔ထုတ္လႊတ္မႈႏႈန္း နည္းတာေၾကာင့္ အခုေနာက္ပိုင္းမွာ ဘယ္ကားကုမဏီေတြက မဆို Hybridေမာ္ဒယ္ေတြကို တြဲဖက္ ထုတ္လုပ္လာတာ ေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဓါတ္ေငြ႔ထုတ္လႊတ္မႈႏႈန္း နည္းတယ္ဆိုတဲ့ တစ္ခ်က္တည္းတင္ မဟုတ္ေသးပဲ တစ္ဖက္ကလည္း ဆီစားႏႈန္း အထူး နည္းပါး ေကာင္းမြန္တာေၾကာင့္ ဆီဖိုးသက္သာႏိုင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြတင္ မဟုတ္ပဲ စစ္ဖက္သံုး စက္တပ္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ သေဘာၤေတြနဲ႔ Aircraftေတြမွာပါ Hybridစနစ္ကို သံုးေနတာ ေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။

ref: လင္းလင္း (IA)

0 comments:

Post a Comment