Powered by Blog - Widget

Tuesday, May 27, 2014

အက်င့္သီလႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကမၼဝါဒီတို႔ အထူးသိမွတ္ထားသင့္ေသာ အခ်က္ႏွစ္ခုရွိ၏။



Aung Ko Htet (MM IT Knowledge)

ပထမအခ်က္မွာ အက်င့္သီလသည္ တည္ေဆာက္ရာ၌ ေစတနာမွန္ကန္မွုထက္ အေၾကာင္းအက်ိဳး အေကာင္းအဆိုး ဆင္ျခင္တိုင္းထြာ၍ သိျမင္ႏုိင္ေသာ အသိဥာဏ္ရွိရန္ ပိုမိုအေရးၾကီး၏။ ေစတနာသန္႔ရွင္းေသာ္လည္း ဆင္ျခင္တုံးတရား ကင္းမ့ဲေသာအမွုသည္ မိမိႏွင့္ သူတစ္ပါးကိုပါ အက်ိဳးယုတ္ေစတတ္၏။ 

ဒုတိယသိမွတ္ရန္အခ်က္မွာ အက်င့္သီလသည္ ကာလေဒသ အမ်ိဳးမ်ိဳး၌ ခံႏုိင္ရည္ရွိေသာ အက်င့္သီလျဖစ္ရန္ လိုအပ္၏။ တစ္နည္းဆိုေသာ္ လူတိုင္းအနည္းအမ်ား ၾကဳံေတြ႔ရတတ္ေသာ အခက္အခဲ အေႏွာက္အယွက္ အဖ်က္အဆီးႏွင့္ ဘဝျပႆနာ အမ်ိဳးမ်ိဳးၾကား၌ခိုင္ျမဲေသာ အမာခံအက်င့္သီလ တည္ေဆာက္ရန္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ရေပမည္။

ကမၼဝါဒီသည္ အက်င့္သီလ၌ အစြဲဥပါဒါန္ မရွိအပ္ေခ်။ အက်င့္သီလကို စြဲမွီ၍ျဖစ္ေသာ ဥပါဒါန္ႏွစ္မ်ိဳးရွိ၏။ ပထမဥပါဒါန္မွာ သီလရွိေသာသူကို နတ္သိၾကားမ်ားက ေစာင့္ေရွာက္သည္ဟူေသာ အယူျဖစ္၍ ဤအယူအတြက္ ဗုဒၶေဒသနာ အေထာက္အထားမရွိေခ်။။ အျခား အစြဲဥပါဒါန္မွာ တစ္ၾကိမ္တစ္ခါျပဳမိေသာ မေကာင္းမွုအတြက္ စိတ္ႏွလုံးပူပန္မွုကို ျဖစ္ေစေသာ ဥပါဒါန္ျဖစ္၏။ ဗုဒၶေဟာေသာ ကမၼဝါဒ အရမူကား ပထမအၾကိမ္ မေကာင္းမွုတစ္ခု ျပဳမိေသာသူသည္ ေနာင္တရ၍ ထိုမေကာင္းမွုကို ေနာင္ေရွာင္ၾကဥ္ပါက အျပစ္မွလြတ္ေျမာက္၏။ ဗုဒၶက်င့္စဥ္သည္ ဤကမၼဝါဒႏွင့္အညီျဖစ္၏။ " ရဟန္းတို႔ အၾကင္သူသည္ မိမိအျပစ္ကိုျမင္၍ အျပစ္အားေလ်ာ္စြာ ကုစား၏။ ေနာင္အခါ၌လည္း ေစာင့္စည္း၏။ ထိုကုစားျခင္း ေစာင့္စည္းျခင္းသည္ အရိယာတို႔၏ ဝိနည္းက်င့္ဝတ္၌ ၾကီးပြားေၾကာင္းျဖစ္၏။

(နိဒါနကႆပသံယုတ္/ၾသဝါဒသုတ္)

ကမၼလမ္းစဥ္၏ အဓိကဦးတည္ခ်က္မွာ က်ယ္ျပန္႔ခိုင္မာ၍ မွတ္ေက်ာက္တင္ခံႏုိင္ေသာ အက်င့္သီလျဖစ္၏။ ထိုအမာခံသီလကို တည္ေဆာက္ရာ၌ မိမိစိတ္ကို ဆုံးမျခင္း မိမိကိုယ္ကို ေစာင့္စည္းျခင္း သတိဝီရိယရွိျခင္း စဥ္းစားဆင္ျခင္ျခင္း စေသာ သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ားကို ေမြးျမဴေလ့က်င့္ရ၏။ ထိုသုိ႔ေလ့က်င့္ရာမွ ရရွိအပ္ေသာ စိတ္ဓာတ္ခြန္အားသည္ ကမၼဝါဒီအဖို႔ အျမတ္ဆုံးဆုလာဘ္ျဖစ္၍ ဘဝသံသရာ၌ ၾကီးပြားခ်မ္းသာမွုကို ကူညီပ့ံပိုးမည့္ ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာျဖစ္ေၾကာင္း ယုံမွားစရာမရွိေခ်။
----------------------------------------
ref: (ဦးေအးေမာင္/ဗုဒၶႏွင့္ဗုဒၶဝါဒ)

0 comments:

Post a Comment