Tuesday, May 6, 2014
Home »
Myanmar News
» ပညာသင္ခ်ိန္တစ္ခုတည္းတြင္ ဘြဲ႕ႏွစ္ခုေပးအပ္မည့္အစီအစဥ္ ဂ်ပန္ႏွင့္ ျမန္မာ လက္မွတ္ထိုး
ပညာသင္ခ်ိန္တစ္ခုတည္းတြင္ ဘြဲ႕ႏွစ္ခုေပးအပ္မည့္အစီအစဥ္ ဂ်ပန္ႏွင့္ ျမန္မာ လက္မွတ္ထိုး
Aung Ko Htet (MM IT Knowledge)
ပညာသင္ခ်ိန္တစ္ခုတည္းတြင္ ႏွစ္ႏိုင္ငံလုံးထံမွ ဘြဲ႕ႏွစ္ခုရရွိေစမည့္ အစီအစဥ္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္အတြက္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတို႔ ဧၿပီ ၂၈ ရက္ေန႔တြင္ နားလည္မႈစာခၽြန္လႊာ လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါ အစီအစဥ္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံသိပၸံႏွင့္ နည္းပညာဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ မီယာဇာကီတကၠသိုလ္တို႔ ဝန္ႀကီး႐ုံးတြင္ ဧၿပီလ ၂၈ ရက္ေန႔ နံနက္ ၁၀ နာရီ အခ်ိန္က လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
အထက္ပါအစီအစဥ္အရ ဝန္ႀကီးဌာနေအာက္ရွိ အဆင့္ျမင့္သိပၸံႏွင့္ နည္းပညာဦးစီးဌာန၏ စီမံခန္႔ခြဲမႈျဖင့္ ဖြင့္လွစ္ထားေသာ နည္းပညာ တကၠသိုလ္မ်ား၊ ကြန္ပ်ဴတာတကၠသိုလ္မ်ားမွ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ပညာသင္ခ်ိန္တစ္ခုတည္းတြင္ မီယာဇာကီတကၠသိုလ္၌လည္း သင္ယူခြင့္ရွိကာ တကၠသိုလ္ႏွစ္ခုလံုးထံမွ ဘြဲ႕ရရွိႏိုင္ျခင္း ျဖစ္သည္။
“ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ဘြဲ႔လြန္မာစတာတန္းကို အရင္ဆုံးစမယ္” ဟု အဆုိပါတကၠသိုလ္မွ Asscociate Professor ေဒါက္တာ သီသီဇင္က ေျပာၾကားသည္။ ထို႔အျပင္ Ph.D တန္းမ်ားကိုလည္း ဂ်ပန္ႏိုင္ငံအစိုးရ၏ ပညာသင္အေထာက္အပံ့ျဖင့္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္သြားရန္ရွိေၾကာင္း ၎ကေျပာသည္။ ယခုအစီအစဥ္အရ မီယာဇာကီ တကၠသိုလ္မွ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ အထက္ပါတကၠသိုလ္မ်ားတြင္ လာေရာက္ပညာသင္ယူႏိုင္ကာ မိခင္တကၠသိုလ္က ေပးေသာဘြဲ႔ႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တက္ေရာက္ေသာ တကၠသိုလ္မွ ဘြဲ႔မ်ားကို ရရွိႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
ဂ်ပန္တကၠသိုလ္သည္ ယခုအစီအစဥ္မ်ိဳးကို အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံမွ တကၠသိုလ္ႏွစ္ခုႏွင့္လည္း ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ အဆင့္ျမင့္သိပၸံႏွင့္ နည္းပညာဦးစီးဌာနေအာက္တြင္ နည္းပညာတကၠသိုလ္ႏွင့္ ကြန္ပ်ဴတာတကၠသိုလ္ ၃၀ ေက်ာ္ရွိေၾကာင္း ယင္းဦးဌာန၏ ၫႊန္ၾကားေရးမႈးခ်ဳပ္ ဦးေက်ာ္စြာစိုးက ေျပာၾကားသည္။ အထက္ပါ အစီအစဥ္သည္ ယခင္ကမရွိဖူးေသးေသာ အစီအစဥ္ျဖစ္ေၾကာင္း ကြန္ပ်ဴတာတကၠသိုလ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ေဟာင္း ပါေမာကၡေဒါက္တာ ပိုက္တင္က ေျပာၾကားသည္။
“နားလည္မႈ စာခၽြန္လႊာသည္ မိမိတို႔၏ ဘုံရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ဆီက ပိုမိုရင္းႏွီးစြာအတူ ေဆာင္ရြက္ရန္ အာမခံခ်က္ ျဖစ္ေစပါတယ္” ဟု ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ေဒါက္တာကိုကိုဦးကလည္း ယင္း၏ အဖြင့္မိန္႔ခြန္းတြင္ ထည့္သြင္းေျပာၾကားသည္။
ref: ေက်ာ္ေဇယ်၊ ေနျပည္ေတာ္
0 comments:
Post a Comment