Powered by Blog - Widget

Friday, March 7, 2014

ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရး အေျပာင္းအလဲ ဘယ္သူ႔ အတြက္လဲ (အပုိင္း - ၂ )


Post By Aung Ko Htet (MM IT Knowledge)

သုိ႔ေသာ္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ႀကီးမ်ား၏ လိမၼာပါး နပ္မႈအေပၚ အေျခခံၿပီး မရဲတရဲျဖင့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တစ္ ခုကုိ ျပည္တြင္း အုိင္တီကြၽမ္းက်င္သူတစ္ဦးက ယခုလုိဖြင့္ ဟသည္။

''တစ္နည္းနည္းနဲ႔ေတာ့ ေစ်းကြက္ကုိ ယွဥ္ၿပိဳင္ၾကမွာ ပါ။ မတတ္ႏိုင္တဲ့ေစ်းႏႈန္းကို ဝန္ႀကီးဌာနက ထပ္ၿပီးမေလွ်ာ့ ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ျပည္သူလူထုဘက္ကေန တစ္နည္းတစ္ ဖံု ျပန္ၿပီးေတာင္းဆိုရမွာေပါ့၊ တိုက္ပြဲဝင္တာေတြရွိမွာေပါ့''။

ယင္းသုိ႔ ေစ်းႏႈန္းမ်ားကန္႔သတ္ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ''အစုိးရအေနျဖင့္ ျပည္တြင္းလုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို ကာကြယ္ ေပးခ်င္တဲ့စိတ္ကဲေနသလား၊ ျပည္သူ႔အက်ဳိးစီးပြားကိုဦးစား ေပးတာထက္ ျပည္ပကုမၸဏီႏွစ္ခုႏွင့္ယွဥ္ၿပိဳင္မည့္ စီးပြား ေရးသမားေတြကို စဥ္းစားေပးၿပီးလုပ္ေနသလား''ဟု ၄င္းက ေမးခြန္းထုတ္သည္။
ဆက္သြယ္ေရးဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းအတြင္း ေစ်း ကြက္ယွဥ္ၿပိဳင္မႈအေပၚ တယ္လီေနာ-ျမန္မာ၏ စီးအီးအုိ ျဖစ္သူ မစၥတာပီတာဖားဘတ္ဂ္က ''လက္လွမ္းမီႏုိင္မယ့္ ဝန္ေဆာင္မႈနဲ႔ ျမန္မာျပည္ရဲ႕က်ယ္ျပန္႔တဲ့ေစ်းကြက္အတြင္း ဝင္ေရာက္ပံ့ပုိးႏုိင္ဖုိ႔နဲ႔ ေစ်းကြက္ၿပိဳင္ဘက္ေတြကုိ ႀကိဳဆုိ ဖိတ္ေခၚဖုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွသာ ဝယ္ယူသံုးစြဲသူေတြအတြက္ အရည္အေသြးျမင့္မားတဲ့ကုန္ပစၥည္းနဲ႔ သင့္တင့္တဲ့အဖုိး ႏႈန္းထားနဲ႔ ဝန္ေဆာင္မႈကုိရရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေၾကာင့္ ေစ်းကြက္ယွဥ္ၿပိဳင္မႈတစ္ခုျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္'' ဟု ရန္ကုန္တိုင္းမ္သို႔ေျပာသည္။

စီးပြားေရးလုပ္ငန္းတစ္ခု စတင္ထူေထာင္ရာတြင္ စိန္ေခၚမႈေပါင္းမ်ားစြာရွိႏုိင္ၿပီး အထူးသျဖင့္ ႐ႈပ္ေထြးလွ သည့္ မုိဘုိင္းဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းတြင္ အဆုိပါစိန္ေခၚ မႈမ်ားက ပုိႀကီးသည္ဟု ၄င္းကဆုိသည္။

ႏုိင္ငံတကာတြင္ေတာ့ ေစ်းႏႈန္းကုိ သတ္မွတ္ေပး သည့္ ဥပေဒမ်ားရွိပါသည္။ အဆုိပါဥပေဒမ်ားအလုိအရ ေတာ့ လုပ္ငန္းရွင္တစ္စုႏွင့္ ကုိယ္က်ဳိးစီးပြားအတြက္ အကာ ကြယ္ယူတာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ မသမာတဲ့နည္းျဖင့္ ေစ်းကြက္ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈမ်ဳိးကုိ ကာကြယ္ဖုိ႔အတြက္ ပစၥည္းတစ္ခုကုိ ေရာင္းခ်ရာတြင္ ထုိပစၥည္း၏ အမွန္တကယ္ကုန္က်စရိတ္ ထက္ ေလွ်ာ့ေရာင္း၍မရျခင္းဘဲျဖစ္သည္ဟု ဦးရဲျမတ္သူ က ေျပာသည္။
သို႔ရာတြင္ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ေပၚ လစီႏွင့္မူဝါဒကို ထိန္းခ်ဳပ္ခ်မွတ္သည့္အခါ ျပည္သူျပည္ သားမ်ားအတြက္ အက်ဳိးရွိမယ့္ႏႈန္းထားျဖစ္ဖို႔အတြက္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု ဆက္သြယ္ေရးႏွင့္သတင္းအခ်က္ အလက္နည္းပညာဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီးဦးေသာင္း တင္က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္ ကတိျပဳခဲ့သည္။ ေစ်းကြက္ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈသေဘာတရားအရ Quality.TV
ႏွင့္ ေစ်းႏႈန္းကို အၿပိဳင္အဆိုင္ေလွ်ာ႔ခ်ၿပီး ေစ်းကြက္ေဝစု ရယူမႈမ်ားျပဳလုပ္ ရာတြင္ ဌာနအေနျဖင့္ လြတ္လပ္စြာေစ်းကြက္ယွဥ္ၿပိဳင္ မႈအရ ေစ်းႏႈန္းကိစၥကိုထိန္းခ်ဳပ္မည္မဟုတ္ဘဲ လြတ္လပ္ စြာ ယွဥ္ၿပိဳင္ခြင့္ေပးမည္ဟု တစ္ဆက္တည္းကတိျပဳခဲ့သည္။

အခ်ိန္တုိအတြင္း ရည္မွန္းထားသည္မ်ားျပည့္မီဖုိ႔ ေဝး လံေခါင္ပါးတဲ့ ေက်းလက္ေဒသေတြအထိပါ ျဖန္႔ေဝႏုိင္ဖုိ႔ႏွင့္ ေစ်းကြက္အဓိကအခ်က္အခ်ာက်မႈမ်ားကုိ အဓိကေလ့ လာသြားမည္ဟု မစၥတာပီတာဖားဘတ္ဂ္ကဆုိသည္။
''ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ အာရွမွာေအာင္ျမင္မႈဟာ ေစ်းႏႈန္း ခ်ဳိသာမႈ၊ လြယ္ကူတဲ့စီးပြားေရးအေရာင္းအဝယ္စနစ္နဲ႔ ေဒသခံေတြရဲ႕ ေတာင္းဆုိမႈလုိအပ္ခ်က္ေတြအတြက္ က်ယ္ ျပန္႔စြာ ေဆာင္ရြက္ေပးႏုိင္ျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္''ဟု ၄င္းက ေၾ<ြကးေၾကာ္ခဲ့သည္။
ယင္းသုိ႔ေစ်းကြက္ယွဥ္ၿပိဳင္မႈကုိ တြန္႔ဆုတ္ေစသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားထဲတြင္ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားအတြင္း အစုိးရ၏ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ ငန္းႀကီး ပါဝင္ပတ္သက္ေနျခင္းေၾကာင့္လားဆုိၿပီး သံသယ ရွိေနၾကသူမ်ားလည္း ရွိသည္။

ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးရွိသင့္ေသးသလား
ထုိေမးခြန္း၏ အေျဖသည္ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးဝန္ ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း ေစ်းကြက္ယွဥ္ၿပိဳင္မႈအတြက္ တုိက္႐ိုက္ အက်ဳိးသက္ေရာက္ေစပါသည္။
ယခုကဲ့သို႔ ေစ်းကြက္တြင္ ဆင္းမ္ကတ္ေစ်းႏႈန္းကုိ ဝန္ႀကီးဌာနမွာ သတ္မွတ္ေပးျခင္းသည္ ကုိယ္က်ဳိးစီးပြား အတြက္ အကာအကြယ္ယူထားသလားဆုိသည္က သံသ ယျဖစ္စရာ။ ျပည္သူ႔မ်က္ႏွာတစ္ခုတည္းကုိသာ ၾကည့္ လွ်င္ ဆင္းမ္ကတ္ေစ်းႏႈန္း ေလ်ာ့က်ျခင္းသည္ မဂၤလာ တစ္ပါးပင္။ အလကားပင္ရေစဦးေတာ့ သာ၍ေကာင္း ေနသည္။ ထုိ႔အတူ ဖုန္းေခၚဆုိခသက္သာျခင္းသည္လည္း ျပည္သူ႔အတြက္ အက်ဳိးရွိေစသည္ မဟုတ္ပါလား။ တကယ္ ေတာ့ အစုိးရ၏ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းသည္ ဝန္ ႀကီးဌာနတစ္ခုအေနျဖင့္သာ ရွိသင့္သည္ဟု ဦးရဲျမတ္သူ ကဆုိသည္။

''ခက္တာက MPT ကုိယ္တုိင္က ဒုိင္လဲသူပဲ၊ ထုိး သားလဲသူပဲ ျဖစ္ေနတယ္။ သူ႔မွာ လုပ္ပုိင္ခြင့္ရွိေနတာ တျခားသူေတြအတြက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ရခက္တာေပါ့။ အမွန္ဆုိ ရင္ MPT က ဒုိင္အေနနဲ႔ပဲ ျဖစ္သင့္တာ။ ဒုိင္အေနနဲ႔ပဲ သမာသမတ္က်က် ရပ္တည္ေပးရမွာပါ''ဟု ယင္းက ေဝ ဖန္သည္။
ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းအေနျဖင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ အတြက္ တာဝန္ေက်ေက် လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္ခ်င္ပါက ကုိယ္တုိင္ စီးပြားေရးကို ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္စရာမလုိဘဲ ရရွိလာမည့္ အခြန္အခမ်ားကုိသာ စနစ္တက် ေကာင္း ေကာင္းမြန္မြန္ စီမံခန္႔ခြဲသင့္ေၾကာင္း ဦးရဲျမတ္သူက ယခု လုိထပ္ေျပာသည္။

''အစုိးရကုိယ္တုိင္ စီးပြားေရးလုပ္တာ ဘယ္ေနရာ မွာမွ မေကာင္းပါဘူး။ ဆက္သြယ္ေရးက႑ တစ္ခု တည္းေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ သူ႔မွာက တျခားလုပ္စရာေတြ ရွိေသးတယ္''ဟု ေျပာသည္။
အစုိးရကုိယ္တုိင္က ေစ်းကြက္ထဲတြင္ စီးပြားေရး ဝင္ေရာက္ လုပ္ကုိင္ေနျခင္းအေပၚ ျမန္မာအုိင္စီတီ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးအဖြဲ႕အေနျဖင့္လည္း အလုိမရွိလွ။ ''စီးပြားေရး လုပ္တာ မျဖစ္သင့္ဘူး။ ဒါမွ အဂတိကင္းမွာ။ အခုက မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္''ဟု ¤င္းအဖြဲ႕က ဆုိသည္။

အမည္မေဖာ္လုိသူ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက လည္း ဦးရဲျမတ္သူကဲ့သုိ႔ သေဘာရွိသည္။ အစုိးရအေန ျဖင့္ တစ္ဖက္တြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတာဝန္ ယူထားရသလုိ တစ္ဖက္တြင္လည္း စီးပြားေရး ဝင္ေရာက္လုပ္ကုိင္ေန ေသာေၾကာင့္ တကယ့္တကယ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ား ခ်ရာတြင္ စဥ္းစားမႈပံုစံသည္ ႐ုိးသားမႈမရွိေတာ့ဟု ဆုိသည္။

''ျပည္သူလူထုအတြက္ ရွင္းရွင္းမလုပ္ႏိုင္ဘူးျဖစ္ေန တယ္။ ဘာမွ အခ်ဳပ္အေႏွာင္မရွိတဲ့လူနဲ႔ ခ်ဳပ္ေႏွာင္မႈရွိ တဲ့ လူၾကားမွာလဲ အေတာ္ေလးကို ကြာတယ္''ဟု အဆုိပါ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္က ဆုိသည္။
ေဖ့ဘြတ္ခ္စစ္တမ္းမိမိတုိ႔ ရန္ကုန္တုိင္းမ္ဂ်ာနယ္အေနျဖင့္ ေဖ့ဘြတ္ခ္ စာမ်က္ႏွာတြင္ စစ္တမ္းငယ္ေလးတစ္ခု ေကာက္ယူခဲ့ပါ သည္။ တယ္လီေနာ၊ ေအာ္ရီဒူး၊ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ ရတနာပံုတယ္လီပို႔တုိ႔အနက္ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာကုိ မဲဆႏၵ ေပးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ထုိသုိ႔ေကာက္ယူရာတြင္ မည္သည့္ အေၾကာင္းျပခ်က္မွ် ေပးထားျခင္းမရွိဘဲ ေကာက္ယူခဲ့ပါ သည္။ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၁၂ ရက္ ညပုိင္းမွ ၁၅ ရက္ ညေနပုိင္း အထိ ဝင္ေရာက္ဆႏၵျပဳ မွတ္ခ်က္ေပးသူ ၂၇၆ ဦး ရွိခဲ့ပါ သည္။

ထုိအနက္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ေကာင္းသည္က မည္ သည့္ဝန္ေဆာင္မႈမွ် ျမန္မာျပည္သူမ်ားအေပၚ တရားဝင္ ေပးရျခင္း မရွိေသးသည့္ ေနာ္ေဝႏုိင္ငံအေျခစုိက္ တယ္ လီေနာကုမၸဏီကုိ ႏွစ္သက္သူမ်ားမွာ ဆႏၵျပဳသူမ်ား၏ ၅၈ ရာခုိင္ႏႈန္းေက်ာ္အထိ ရွိေနသည္။ ေအာ္ရီဒူးကုမၸဏီက ေတာ့ ကိုးရာခုိင္ႏႈန္းေက်ာ္သာ လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့သည္။ ျမန္မာ့ ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းအေပၚတြင္လည္း ယံုၾကည္ႏွစ္ သက္သူေပါင္း ၁ဝ ရာခုိင္ႏႈန္းေက်ာ္ ရွိေနျပန္သည္။ ရတ နာပံုတယ္လီပုိ႔ကုိေတာ့ ဆႏၵျပဳသူမ်ား၏ ၂ ဒသမ ၅ ရာခိုင္ ႏႈန္းသာ အယံုအၾကည္ ရွိေနပါသည္။

က်န္သည့္ ၁၉ရ ာခုိင္ႏႈန္းေက်ာ္ထဲတြင္ေတာ့ တခ်ဳိ႕ က ဝန္ေဆာင္မႈႏွင့္ ဆင္းမ္ကတ္ေစ်းႏႈန္းသတ္မွတ္ၿပီးမွ ေရြးခ်ယ္မည္ဟု ဆုိသည္။ ဝန္ေဆာင္မႈေကာင္းလွ်င္ မည္ သူ႔ကုိမဆုိ အသံုးျပဳမည္ဟုလည္း ဆုိသည္။ ဖုန္းေခၚဆုိခ သက္သာၿပီး အင္တာနက္ကြန္နက္ရွင္ေကာင္းသည့္ သူ ကုိသာ အားေပးမည့္သူမ်ားလည္း ရွိသည္။

''က်ားေၾကာက္လုိ႔ ရွင္ႀကီးကုိး၊ ရွင္ႀကီး က်ားထက္ မဆုိးရင္ ေတာ္ပါၿပီ''ဟု မွတ္ခ်က္ေပးသူေတြလည္း ရွိ သည္။

''ပစၥည္းမွန္၊ ေစ်းႏႈန္းမွန္၊ လုိင္းျမန္၊ လူႀကီးမင္းနဲ႔ မေတြ႕မယ့္ လုိင္းဆုိၿပီးေရာ''ဆုိၿပီး မွတ္ခ်က္ေပးသူမ်ား လည္း ရွိသည္။
မိမိတုိ႔၏ ေဖ့ဘြတ္ခ္စစ္တမ္းသည္ တစ္ႏုိင္ငံလံုးကုိ ၿခံဳမိျခင္းမရွိပါ။ ေယဘုယ်မွတ္တမ္းတစ္ခုကုိ ရယူဖန္တီး ျခင္းသာျဖစ္သည္။
အထက္ပါမွတ္ခ်က္စကားတခ်ဳိ႕ကုိၾကည့္လွ်င္ ျမန္ မာျပည္သူမ်ားသည္ ''လူႀကီးမင္း''ကုိ အေတာ္ပင္ စိတ္ ကုန္ေနသည့္ သေဘာရွိသည္။ ဆက္သြယ္မႈ ဧရိယာျပင္ပ ေရာက္ေနျခင္း၊ ဖုန္းလုိင္းမအားျခင္း စသျဖင့္ ဖုန္းလုိင္း ထဲမွ အမ်ဳိးသမီး၏ အသံမွ နားဝင္ခ်ဳိလွေသာ္လည္း သည္း မခံႏိုင္ေအာင္ျဖစ္မိသည့္ မိုဘိုင္းဖုန္းသံုးစြဲသူမ်ားမွာ ဒုနဲ႔ ေဒး ရွိေနပါလိမ့္မည္။
အုိင္တီကြၽမ္းက်င္သူတစ္ဦးကေတာ့ အစုိးရဆက္ သြယ္ေရးက႑တြင္ ဝင္ေရာက္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံေနၾကသည့္ ကုမၸဏီေလးခုအနက္ တယ္လီေနာကို စသံုးမည္ဟုဆုိ သည္။ ''တယ္လီေနာ မေကာင္းရင္ ေအာ္ရီဒူး၊ ၿပီးရင္အမ္ ပီတီေပါ့။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ေလာေလာဆယ္အမ္ပီ တီကိုပဲ သံုးက်ဦးမွာပဲ''ဟု ယင္းက ဆုိသည္။

မေသထမင္း၊ မေသဟင္း

အစုိးရ၏ မိုဘိုင္းဆင္းမ္ကတ္တန္ဖုိးအဆင့္ဆင့္ ေလွ်ာ့ခ်ေပးခဲ့ပံုျဖစ္စဥ္သည္ ျပည္သူမ်ားအား မေသထမင္း၊ မေသဟင္း ေကြၽးသလုိျဖစ္ေနသည္ဟု ဝါရင့္ဘေလာ့ဂါ ဆရာကုိေနဘုန္းလတ္က ခုိင္းႏႈိင္းခဲ့သည္။
၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ႏွစ္လယ္ပုိင္းမွစတင္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အပါအဝင္ ၿမိဳ႕ႀကီးတခ်ဳိ႕တြင္ ငါးေထာင္တန္ဖုန္း လႈပ္ ရွားမႈမ်ား စတင္လာခဲ့သည္။ ျပည္တြင္းကုမၸဏီတစ္ခု ျဖစ္ေသာ ေရႊျပည္တံခြန္ကုမၸဏီက အစျပဳခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ မိုဘိုင္းဖုန္းကုိ ခါးၾကားတြင္ခ်ိတ္ဖုိ႔ စိတ္ကူးယဥ္ခဲ့ရသည့္ ျပည္သူလူထုမ်က္လံုးမ်ား အေရာင္ထြက္လာခဲ့သည္။ ဘာေၾကာင့္၊ ဘယ္လုိျဖစ္ၿပီး တစ္ခ်ိန္က သိန္းအစိတ္တန္၊ ဆယ့္ငါးသိန္းတန္၊ ငါးသိန္းတန္ ဖုန္းဆင္းမ္ကတ္က ျမန္မာ ေငြ ၅ဝဝဝ ျဖင့္ ရပါလိမ့္ဟု မေတြးမိခဲ့ၾက။ ဖုန္းကုိင္ခ်င္ သည့္ ဆႏၵမ်ားက ေရွ႕တန္းသုိ႔ ေရာက္လာသည္။ ဆင္းမ္ ကတ္ တစ္ကတ္ကုိ က်ပ္ငါးေထာင္ျဖင့္ေရာင္းခ်ဖုိ႔ အစုိးရ ကုိ ေတာင္းဆုိသည္။

ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းကုိ ႐ႈတ္ခ်ျပစ္တင္ခဲ့ၾကသည္။ လႊတ္ေတာ္တြင္လည္း ငါးေထာင္ တန္ ဖုန္းကိစၥကုိ အေရးတယူ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။

ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေစ်းကြက္ကုိ လက္ဝါးႀကီး အုပ္၊ ျပည္သူကုိ မငဲ့ညႇာဘဲ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ခဲ့ၾကသည့္ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းႏွင့္ အေပါင္းပါ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီမ်ားအတြက္ အလုပ္႐ႈပ္ခဲ့ရသည္။ အေရးေပၚ ဖုန္း ေစ်းေတြေလွ်ာ့ခ်ဖုိ႔ အေရးေပၚအစည္းအေဝးမ်ား ေခၚခဲ့ ရသည္။ ထုိအခ်ိန္တြင္ပင္ မည္သည့္အေၾကာင္းျပခ်က္ ေၾကာင့္မွန္းမသိဘဲ ဆက္သြယ္ေရး၊ စာတုိက္ႏွင့္ ေၾကးနန္း ဝန္ႀကီးဌာန၊ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဦးသိန္းထြန္းကုိ သမၼတ အမိန္႔ျဖင့္ ဝန္ႀကီးအျဖစ္မွ ႏုတ္ထြက္ခြင့္ျပဳခဲ့သည္။

၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္ကတည္းက က်ပ္ငါးသိန္းျဖင့္ ေရာင္းခ် ခဲ့သည့္ ဂ်ီအက္စ္အမ္မိုဘိုင္းဆင္းမ္ကတ္ကုိ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ ဧၿပီလတြင္ က်ပ္ႏွစ္သိန္းခြဲျဖင့္ စတင္ေရာင္းခ်ခဲ့သည္။ ထုိအခ်ိန္က အဆုိပါငါးသိန္းတန္ဂ်ီအက္စ္အမ္၏ ျပင္ပ ေပါက္ေစ်းသည္ က်ပ္သိန္းသံုးဆယ္အထိ ရွိခဲ့သည္။

ကုိေနဘုန္းလတ္၏ အဆုိအရေတာ့ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ ေရးလုပ္ငန္း၏ ျပည္သူမ်ားအေပၚ မုိဘုိင္းဖုန္းသံုးစြဲႏုိင္ ေရးလုပ္ေဆာင္ခ်က္သည္ မေသထမင္း၊ မေသဟင္းေကြၽး သလုိ ျဖစ္ေနသည္။ ျပည္သူမ်ားကုိယ္တုိင္ လမ္းေပၚထြက္ ေတာင္းဆုိမွ ခြင့္ျပဳေပးသည့္ပံုစံမ်ဳိးဟု ယင္းကဆုိသည္။
''အလကားေနရင္းေတာ့ ေစတနာမေကာင္းဘူး။ ႏုိင္ငံ ေရးအေျခအေနအရ၊ ႏုိင္ငံတကာဆက္ဆံေရး အေျခအ ေနေတြအရလုပ္ေပးလုိက္တဲ့သေဘာပဲ''ဟု ယင္းကေျပာ သည္။

ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းအေနျဖင့္ ၁၉၉ဝ ျပည့္ ႏွစ္တြင္ က်ပ္ဆယ္သိန္းမွ သိန္းႏွစ္ဆယ္အထိ ေပါက္ေစ်း ျဖင့္ ဆယ္လူလာဖုန္းမ်ားကို ျပည္သူအား ထုတ္ေရာင္းခဲ့ သည္။ ၁၉၉၉-၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္ဝန္းက်င္တြင္ ရန္ကုန္ႏွင့္ မႏၲေလးတုိ႔တြင္သာ အသံုးျပဳႏုိင္သည့္ ျခင္းဖုန္းမ်ားကိုခ် ေပးခဲ့သည္။ ၂ဝဝ၂ ခုႏွစ္ ဂ်ီအက္စ္အမ္ ဖုန္းကတ္မ်ားကုိ ငါးသိန္းက်ပ္ျဖင့္ စတင္ေရာင္းခ်ခဲ့ၿပီး ေနာက္ပုိင္းတြင္ ဆယ္ သိန္းမွ ဆယ့္ငါးသိန္းအထိ တုိးျမႇင့္ေရာင္းခ်ခဲ့သည္။ ထုိ အခ်ိန္ ျပင္ပေပါက္ေစ်းတြင္ ဂ်ီအက္စ္အမ္ ဆင္းမ္ကတ္ တစ္ကတ္ကုိ က်ပ္သိန္းႏွစ္ဆယ္မွ သိန္းငါးဆယ္အထိ ေစ်းေပါက္ခဲ့သည္။

၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္ဝန္းက်င္တြင္ စီဒီအမ္ေအ ဖုန္းကတ္ မ်ားကုိ ထပ္မံေရာင္းခ်ခဲ့သည္။ ျပင္ပေစ်းကြက္တြင္ ¤င္း ဆင္းမ္ကတ္ တစ္ကတ္ကုိ က်ပ္ ၂၅ သိန္းမွ သိန္း ၅ဝ အထိျဖစ္ခဲ့သည္။ ၂ဝ၁ဝ ျပည့္ႏွစ္ ႏွစ္ဆန္းပုိင္းတြင္ အဆုိပါ စီဒီအမ္ေအ ၈ဝဝ အမ္အိတ္ခ်္ဇက္ကုိ က်ပ္ငါးသိန္းျဖင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕တြင္ ထုတ္ေရာင္းခဲ့ျပန္သည္။

၂ဝဝ၈ ခုႏွစ္တြင္ ကမ္း႐ုိးတန္းစီဒီအမ္ေအ ၄၅ဝ အမ္ အိတ္ခ်္ဇက္ကုိ အစုိးရသြင္းေစ်း ဆယ့္ငါးသိန္းေက်ာ္ျဖင့္ စတင္ေရာင္းေပးခဲ့သည္။ ၂ဝ၁ဝ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ငါးသိန္း ျဖင့္ ေနျပည္ေတာ္တြင္ ေရာင္းခ်ေပးခဲ့ျပန္သည္။
ထုိမွတ္တမ္းမ်ားအရ မုိဘုိင္းဆင္းမ္ကတ္ေစ်းႏႈန္း မ်ားကုိ သံုးစြဲသူ ျပည္သူမ်ားအၾကားတြင္ ႐ုပ္ေျပာင္း႐ုပ္ လြဲ၊ ပံုသဏၭာန္မ်ဳိးစံုျဖင့္ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးက မ်က္ လွည့္ျပခဲ့သည္။ ေစ်းကြက္ကုိလည္း လက္ခုပ္ထဲက ေရ သဖြယ္ ေမွာက္ေခ်၊ လွန္ေခ် ျပဳမူခဲ့သည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။

ဦးသိန္းစိန္အစုိးရအေနျဖင့္ ဂ်ီအက္စ္အမ္ဆင္းမ္ ကတ္မ်ားကုိ က်ပ္ႏွစ္သိန္းခြဲအထိ ေလွ်ာ့ေရာင္းဖုိ႔အတြက္ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ခဲ့ေသာ္လည္း ၅ဝဝဝ တန္ ဆင္းမ္ကတ္ ဇာတ္လမ္းသည္ ျပည္သူမ်ားရင္ထဲတြင္ စူးဝင္ေနခဲ့သည္။ ဦးသိန္းစိန္အစုိးရက က်ပ္ ၅ဝဝဝ တန္ ဆင္းမ္ကတ္ကုိ ျပည္သူမ်ားအတြက္ မျဖစ္မေနဖန္တီးေပးရဖုိ႔ အေၾကာင္း ဖန္လာေတာ့သည္။
ထုိအခ်ိန္မွစ၍ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္း အ သိုင္းအဝုိင္းအၾကား ဆူဆူညံညံျဖစ္လာသည္။ ဆင္းမ္ ကတ္တစ္ကတ္ကုိ က်ပ္ ၅ဝဝဝ ျဖင့္ ေရာင္းခ်ႏုိင္ဖုိ႔ အ ေက်အလည္ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ သမၼတ ႐ုံးဝန္ႀကီးဦးစိုးသိန္းက ဆင္းမ္ကတ္တစ္ကတ္ကုိ က်ပ္ ငါး ေထာင္ထက္ ေလွ်ာ့သည့္ေစ်းႏႈန္းျဖင့္ ေရာင္းခ်ေတာ့မည့္ အေၾကာင္း မီဒီယာမ်ားက အတိအလင္းထုတ္ေျပာခဲ့သည္။ ထုိ႔ေနာက္ က်ပ္ ၁၅ဝဝ တန္၊ တန္ဖုိးနည္းဖုန္းမ်ားကုိ ျပည္ သူမ်ားလက္သုိ႔ ထည့္ေပးဖုိ႔ ျပင္ဆင္လာခဲ့သည္။ ၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္ ဧၿပီလတြင္ေတာ့ ဖုန္းအလံုးေရ သံုးသိန္းခြဲကုိ ျပည္ နယ္ႏွင့္ တုိင္းေဒသႀကီးအသီးသီးသုိ႔ခြဲေဝကာ မဲေဖာက္ စနစ္ျဖင့္ ေရာင္းခ်လာခဲ့သည္။ ထုိသည္မွာလည္း ျမန္မာ့ ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းႏွင့္ အေပါင္းပါတုိ႔၏ မ်က္လွည့္တစ္ ကြက္ျဖစ္ခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ ျပည္သူမ်ား လက္ခံခဲ့သည္။

ေခၚဆုိခႏွင့္ ဆင္းမ္ကတ္ေစ်းေတြခ်ေပးၿပီးခဲ့သည့္ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးတစ္ခုတြင္ တယ္လီ ဖုန္းေျပာဆိုခႏႈန္း ေလွ်ာ့ခ်ေပးရန္ လက္ကမ္းအ ဆိုျပဳလာသည့္ ကုမၸဏီမ်ား ရွိ၊ မရွိႏွင့္ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ ေရးေကာ္ပိုေရးရွင္းက ဦးေဆာင္သတ္မွတ္ေပးရန္ အစီအ စဥ္ ရွိ၊ မရွိဟူေသာ ေမးခြန္းကုိ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကုိယ္ စားလွယ္ ဦးၾကည္ျမင့္က ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့သည္။

တုိင္းျပည္လူဦးေရ၏ ဆယ္သန္းမွ်ရွိေသာ အမ်ား ျပည္သူတုိ႔ သုံးစြဲေနၾကသည့္ ြွၾ။ဃီၾဗ စသည့္ တယ္လီဖုန္းမ်ားသည္ ဖုန္းအလုံးေရ မ်ားလာသည္ႏွင့္ အမွ် ယင္းတို႔၏ ထုတ္လုပ္မႈကုန္က်စရိတ္က်ဆင္းသြား သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ယေန႔ တယ္လီဖုန္းဆက္သြယ္ခ တစ္ မိနစ္ က်ပ္ ၅ဝ က ငါးက်ပ္ဆိုသည္မွာ ျဖစ္ႏိုင္ေလာက္ ေသာအေနအထားတစ္ခုျဖစ္သည္ဟု ဦးၾကည္ျမင့္က ေထာက္ျပသည္။
အစုိးရအပါအဝင္ ဆက္သြယ္ေရးက႑တြင္ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈျပဳသူတုိ႔အတြက္ ေရရွည္ကိုတြက္ခ်က္ၿပီး အမ်ား ျပည္သူ၏ အက်ိဳးစီးပြားကို အမ်ားဆုံးေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္သည့္ ရည္မွန္းခ်က္ထားကာ အရင္းေက်ကာလကို တစ္ႏွစ္၊ ႏွစ္ ႏွစ္ စသည္ျဖင့္ ကာလတိုထားမည့္အစား အရင္းေက် ကာလကို ၁ဝ ႏွစ္၊ ၁၅ ႏွစ္ထားမည္ဆိုပါက တယ္လီဖုန္း သုံးစြဲခႏႈန္းထား တစ္မိနစ္ ငါးက်ပ္ဆိုသည္မွာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ ရွိေနသည္ဟု ေထာက္ျပကာ ယင္းသုိ႔ ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ထုိေမးခြန္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ သတင္း အခ်က္အလက္နည္းပညာဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေသာင္းတင္က ''ငါးက်ပ္အထိေလွ်ာ႔ခ်ၿပီး ေဆာင္ရြက္ လိုတဲ့ကုမၸဏီ ကမ္းလွမ္းခ်က္မရွိေသး''ဟု ေျဖဆုိခဲ့သည္။

ယခုအခ်ိန္အထိ ကမ္းလွမ္းလာသည့္ကုမၸဏီ ငါး က်ပ္ႏႈန္းအထိ မရွိေသးသည့္တိုင္ အၿပိဳင္အဆိုင္သေဘာ တရားအရ တစ္ခ်ိန္ၿပီးတစ္ခ်ိန္ ေစ်းႏႈန္းက်ဆင္းလာကာ ဖုန္းေခၚဆုိခမွာ ငါးက်ပ္အထိ က်ဆင္းေကာင္း က်ဆင္း ႏိုင္သည္ဟုလည္း ဒုဝန္ႀကီးက မွတ္ခ်က္ေပးခဲ့သည္။

ထုိ႔ေနာက္ တယ္လီဖုန္းေခၚဆိုခကို ျမန္မာ့ဆက္ သြယ္ေရးလုပ္ငန္းမွဦးေဆာင္ၿပီး ေလွ်ာ႔ခ်သတ္မွတ္ေပး ရန္ အစီအစဥ္ ရွိ၊ မရွိဆိုသည့္ ေမးခြန္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ေခၚဆိုခႏႈန္းထားမ်ားကို ေလွ်ာ႔ခ်ေဆာင္ရြက္ျခင္းအား ယခုႏွစ္ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြင္း ေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု ဦးေသာင္းတင္က ေျဖၾကားခဲ့သည္။ သုိ႔ရာတြင္ ယေန႔အ ခ်ိန္အထိေတာ့ ဖုန္းေခၚဆုိခႏႈန္းထားမ်ား ေလ်ာ့က်ျခင္း မရွိေသး။ တစ္မိနစ္ က်ပ္ ၅ဝ ျဖင့္သာ တန္႔ေနသည္။

ေအာ္ရီဒူးျမန္မာမွ အလုပ္အမႈေဆာင္အရာရွိခ်ဳပ္ မစၥတာေရာ့ခ္ေကာမက္စ္ေတာ့ ျမန္မာျပည္သူမ်ား၏ အိတ္ ေထာင္ထဲသုိ႔ ေစ်းႏႈန္းသက္သာေခ်ာင္ခ်ိၿပီး အလြယ္တကူ ရရွိႏုိင္သည့္ အင္တာနက္ေတြေရာက္ရွိလာဖု႔ိ စီးပြားေရး အားျဖင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္သြားမည္ဟု ရန္ကုန္တိုင္းမ္ဂ်ာနယ္သုိ႔ ေျပာသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ လူဦးေရ သန္း ၆ဝ တြင္ ၁ဝ ရာခုိင္ ႏႈန္းသာ မုိဘုိင္းဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းႏွင့္ အလွမ္းမီေနေသး ျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္၏ မိုဘိုင္းဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း ေစ်းကြက္သည္ တယ္လီေနာႏွင့္ ေအာ္ရီဒူးအတြက္ ႀကီး မားသည့္ ေစ်းကြက္ႀကီးျဖစ္ခဲ့သည္။

လက္ရွိ ျမန္မာ့မုိဘုိင္းဖုန္းသံုးစြဲမႈ အေျခအေန
လက္ရွိျမန္မာႏုိင္ငံ၏ တယ္လီဖုန္းသိပ္သည္းဆ သည္ တုိင္းျပည္လူဦးေရ၏ ခုနစ္ရာခုိင္ႏႈန္းခန္႔သာ ရွိ သည္။ တယ္လီဖုန္းသံုးစြဲမႈ မ်ားျပားလာေအာင္ စီမံေဆာင္ ရြက္ရမည္မွာ လက္ရွိဦးသိန္းစိန္အစုိးရအဖြဲ႕၏ အဓိက တာဝန္ ျဖစ္လာသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၂ဝ၁၃-၂ဝ၁၄ ဘ႑ာ ႏွစ္တြင္ လုိင္းရွစ္သန္း၊ ၂ဝ၁၄-၂ဝ၁၅ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ လုိင္း ၁၈ သန္းျဖင့္ စုစုေပါင္း လုိင္း ၂၆ သန္းကုိ တုိးခ်ဲ႕တပ္ဆင္ သြားမည္ဟု အဆုိပါအစည္းအေဝးတြင္ ဦးသိန္းစိန္က အသိေပးခဲ့သည္။

တယ္လီဖုန္းသံုးစြဲမႈ သိပ္သည္းဆအားျဖင့္ ၂ဝ၁၁-၂ဝ၁၂ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ခုနစ္ရာခုိင္ႏႈန္းသာ ရွိေနေသာ္ လည္း ၂ဝ၁၂-၂ဝ၁၃ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ၁ဝ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ ၂ဝ၁၃- ၂ဝ၁၄ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ၂၇ ရာခုိင္ႏႈန္းႏွင့္ ၂ဝ၁၄-၂ဝ၁၅ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ရာခုိင္ႏႈန္း ၅ဝ အထိ ျဖစ္လာေအာင္ လ်ာ ထားသည္ဟု ယင္းကဆုိသည္။
အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားျဖစ္သည့္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံ တြင္ တယ္လီဖုန္းသံုးစြဲမႈသိပ္သည္းဆမွာ ရာခိုင္ႏႈန္း ၅ဝ၊ လာအိုႏိုင္ငံတြင္ ၇၂ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ၁၂၃ ရာ ခိုင္ႏႈန္း၊ အိႏၵိယႏွင့္ တ႐ုတ္တုိ႔တြင္ ၇၈ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ကေမၻာ ဒီးယားတြင္ ၇၈ ရာခိုင္ႏႈန္း စသည္ျဖင့္ အသီးသီးရွိေၾကာင္း ေလ့လာေတြ႕ရွိရသည္။

နိဂုံး

အစုိးရသစ္ တက္လာၿပီးေနာက္ပုိင္း ျပဳျပင္ေျပာင္း လဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားႏွင့္အတူ အထုိက္အေလ်ာက္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ရွိခဲ့သည္ဟု ျမန္မာ့အေရးေလ့လာသူႏွင့္ က႑အလုိက္ ေခါင္းေဆာင္တခ်ဳိ႕က လက္ခံၾကသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ ေရးဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္း မ်ား၏ အေျပာင္းအလဲမ်ားက ထုိေလာကသားမ်ားအတြက္ အသိအမွတ္မျပဳဘဲ မေနႏုိင္ခဲ့ၾက။ သုိ႔ေသာ္ ထုိေျပာင္း လဲမႈမ်ားသည္ ျပည္သူမ်ား၊ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ား၊ တက္ ၾ<ြကလႈပ္ရွားသူမ်ား၏ ေတာင္းဆုိမႈေၾကာင့္ ရရွိျခင္းျဖစ္ သည္ဟု ျမန္မာအုိင္စီတီ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးအဖြဲ႕ ဗဟုိ အလုပ္အမႈေဆာင္ ကုိေနဘုန္းလတ္က သံုးသပ္သည္။

ႏုိင္ငံတကာတန္းဝင္ေသာ ေနာ္ေဝႏွင့္ ကာတာႏုိင္ငံ အေျခစုိက္ ဆက္သြယ္ေရးကုမၸဏီမ်ားကုိ ဆက္သြယ္ေရး လုပ္ငန္း လုိင္စင္မ်ား ခြင့္ျပဳေပးလုိက္ျခင္းသည္လည္း ျမန္မာ့ ဆက္သြယ္ေရးက႑ ဖြံ႕ၿဖိဳးဖုိ႔အတြက္ ႀကီးမားေသာအ လွည့္အေျပာင္းျဖစ္သည္ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံကြန္ပ်ဴတာအ သင္း ဗဟုိအလုပ္အမႈေဆာင္ ဦးရဲျမတ္သူက အတည္ျပဳ သည္။ သုိ႔ေသာ္ ဆက္သြယ္ေရးဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းတစ္ ခုလံုး၏ အဝင္အထြက္ ေစ်းကြက္ယွဥ္ၿပိဳင္မႈကုိေတာ့ မည္မွ် လြတ္လပ္ခြင့္ေပးထားသလဲဆုိသည့္အေပၚတြင္မူ ကိုေန ဘုန္းလတ္၊ ဦးရဲျမတ္သူတုိ႔အပါအဝင္ အုိင္တီကြၽမ္းက်င္ သူမ်ား၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္းမ်ားကေတာ့ သံသယရွိေန ၾကသည္။

အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ လက္ရွိျမန္မာ့ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားတြင္ အတုအေယာင္မ်ား ေခတ္စားေနျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္ဟု ကုိေနဘုန္းလတ္ က ဆုိသည္။
''အစ္ကိုတို႔ သံုးေနတာ အင္တာနက္အစစ္မဟုတ္ ဘူး။ ဒီမိုကေရစီစစ္စစ္မဟုတ္ေသးသလို အင္တာနက္က လဲ အစစ္မဟုတ္ဘူး''ဟု ¤င္းက အစုိးရ၏ အေျပာင္းအ လဲအေပၚ ေဝဖန္လုိက္သည္။
ျမန္မာျပည္သူမ်ားအား ကမၻာ့မ်က္ႏွာစာ၊ ျမန္မာ့ မ်က္ႏွာစာတုိ႔ျဖင့္ အကြက္က်က်စီမံခဲ့သည့္ ယခင္စစ္အ စုိးရကုိလည္း ယခုလိုေျပာခဲ့ပါေသးသည္။

''ျပည္သူကို ျပင္ပနဲ႔ဆက္သြယ္မႈျဖတ္ထားခ်င္တာ ရယ္၊ ပုိက္ဆံရခ်င္တာရယ္ ႏွစ္ခုစလံုးရေအာင္ လုပ္သြား တာ။ ျပည္သူက ေနရင္းထုိင္ရင္း လူအခြင့္အေရး အခ်ဳိး ေဖာက္ခံခဲ့ရတာ''။ ။

ႏွင္းကုိ ၊ ေအာင္သူ (ေဒးဒရဲ) ေရးသားသည္။

Yangon Media Group
 

0 comments:

Post a Comment